در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشریح ویژه برنامه‌های لحظه سال تحویل در امامزادگان استان تهران

رئیس‌ اداره‌کل‌ اوقاف‌ استان‌ تهران، ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های سال تحویل در امامزادگان‌، استفاده از این‌فضا را محلی آرامش‌بخش برای لحظات آغازین سال دانست.

تشریح ویژه برنامه‌های لحظه سال تحویل در امامزادگان استان تهرانحجت الاسلام و المسلمین غلامرضا محمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران درخصوص طرح نوروزی «آرامش بهاری» در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: طرح نوروزی «آرامش بهاری» با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باور‌های دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز، از روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آغاز شده است.

وی تأکید کرد: این طرح مورد توجه زائرین و مجاورین امامزادگان و بقاع متبرکه قرار گرفته و مردم می‌کوشند لحظه تحویل سال در این آستان‌های مقدس حضور داشته باشند و سال خود را در آنجا تحویل کنند چرا که معتقدند معنویات خاصی در آنجا وجود داشته و منجر به تسری این معنویت به دیگر روز‌های سال می‌شود. این بقاع متبرکه مکانی آرامش بخش برای زائران خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده خاطرنشان کرد: در طرح «آرامش بهاری» که در طول ایام نوروز برگزار می‌شود، خدمات مختلف زیارتی، فرهنگی و تبلیغی به زائرین بقاع متبرکه و امامزادگان اهدا می‌شود، ضمن اینکه از هم اکنون به مدیران و هیأت امنا‌های آستان‌های مختلف اعلام کرده‌ایم که باید اقدامات عمرانی، نظافتی و خدماتی را جهت رفاه زائران افزایش داده و غبارروبی‌ها را هم انجام دهند به همین دلیل می‌توانم اعلام کنم که این اقدامات جهت استقبال از حضور زائرین در امامزادگان و بقاع متبرکه مهیاست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: حضور مبلغین در خیمه‌های معرفت، برنامه‌های شاد ویژه کودکان و نوجوانان و ارائه خدمات به مسافرین نوروزی در بقاع متبرکه و امامزادگان بین راهی برای اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران بسیار مهم است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار