مدیریت شهری تهران در مرداد 96؛

از جدیت بحران کمبود آب در تهران تا سردرگمی شهروندان تهرانی در تغییر نام خیابان ها

مهمترین اخبار مدیریت شهری در مرداد ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

بسته شهری پنجم فروردین// کاظمی // از جدیت بحران کمبود آب در تهران تا سردرگمی شهروندان تهرانی در تغییر نام خیابان هابه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان طور که در آغاز سال جدید به شما وعده دادیم، قرار است در سلسله گزارشهایی که نسبت به عملکرد سالیانه مدیریت شهری تهران تهیه می شود، هر روز عملکرد یک ماه را مرور کنیم، تا در  12 فروردین قضاوتی منصفانه به عملکرد یکساله مدیریت شهری داشته باشیم.

در این گزارش نگاهی به عملکرد مدیریت شهری در مرداد ماه 96 انداخته ایم.

موافق احداث خطوط ال آر تی نیستم/ استخدام شهرداری هیچ ایراد قانونی ندارد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدجعفر تشکری هاشمی معاون منابع انسانی شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار امروز(دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت استخدامی در شهرداری تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران دارای دو نوع پرسنل از جمله نیروهای قراردادی و موقت و دیگری نیروهای پیمانکار است.

وی با بیان اینکه همه پیمانکاران شهرداری تهران را نمی توانیم استخدام کنیم، افزود: در شهرداری تهران هزاران نیروی پیمانکار فعالیت می کنند، به همین منظور استخدام آنها ما را به دهه 40 بازمی گرداند.

 

مخالفت شورای شهر با ساخت مراکز تجاری در زمین‌های راه‌آهن

اسماعیل دوستی نایب رئیس کیمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت زمین های راه آهن، اظهار داشت: در خصوص کاربری این زمین ها جلسات متعددی با شرکت راه آهن و همچنین کمیسیون ماده 5 داشتیم و قرار شد که این زمین ها به فضای سبز تبدیل شود.

وی افزود: هزینه های انجام شده شرکت راه آهن در این زمین ها 600 میلیارد تومان است که در این خصوص هم دو پیشنهاد به ما دادند که یا هزینه قطارهای دیزلی که به زیرسطح منتقل شده اند را پرداخت کنید یا شهرداری اجازه دهد یکسری از کاربری های این عرصه به تجاری تبدیل شود.

 

زمین های راه آهن به مکان تفرجگاهی تبدیل می شود

ناصر امانی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت زمین های راه آهن، اظهار داشت: تمام زمین های راه آهن به فضای سبز و مکان تفرجگاهی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در این زمین ها تنها به حداقل بنای مورد نیاز مردم  مانند سرویس های بهداشتی مجوز داده خواهد شد.

 

بحران کمبود آب در تهران جدی است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کاهش آب های زیرزمینی در شهر تهران اظهار داشت: از سال های گذشته تاکنون مصرف آب بسیار افزایش یافته و  میزان ذخیره آب های زیرزمینی  به شدت رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه 50 درصد از آب های شهر تهران تقریبا در فصول گرم از منابع زیرزمینی تامین می شود، افزود: منابع زیرزمینی جایگزینی ندارندو متاسفانه آب چاه و آب های سطحی هر روز پایین تر می رود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قطعا راهکارهایی برای حل این موضوع وجود دارد به همین منظور متولیان باید به دنبال آن باشند، چراکه اگر این شرایط را رها کنند در 15 سال آینده با مشکلات عدیده ای مواجه می شویم.

 

شورای چهارم شهر تهران از قید و بند سیاسی رها بود/ تصمیم های اعضا بر اساس باور بود نه تفکرات سیاسی

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران در آخرین نشست خبری خود به عنوان رئیس شورای شهر تهران گفت: در این نشست قصد دارم بیشتر شورای چهارم را مورد بررسی قرار دهم. همان طور که می دانید این شورا اولین باری بود که با 31 عضو تشکیل می‌شد‌.

وی افزود: با وجود تفکرات مختلف در شورای چهارم این نهاد سعی کرد آن‌گونه رفتار کند که تفکرات سیاسی بر مسائل شهری غلبه نکند.

چمران یادآور شد: شاهد بودیم که دوستانی از یک گروه طرحی ارائه می‌دادند و دوستان دیگر از جناح مقابل آن را تائید می کردند و اعضا مسائل مدیریت شهری را اولویت قرار می‌دادند. این موضوع یکی از ویژگی‌های مهم شورای شهر چهارم بود.

 

لزوم انتقال پادگان نیروی هوایی به خارج از شهر برای حل معضل ترافیک منطقه 13

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهشتی دبیر دبیران شورایاری منطقه 13 در سیصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: وجود بنگاه های فروش خودرو در محله اسدی، عدم وجود سوله بحران چند منظوره و وجود معتادان و کارتن خواب‌ها از جمله مسایل و مشکلات موجود در منطقه 13 است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 13 گفت: منطقه 13 دارای 3 بیمارستان، 19 بوستان، 73 هکتار بافت فرسوده و 4763 پلاک فرسوده و 152 مدرسه است.

وی گفت: لازم است معتادان و کارتن خواب‌های محله دوران در گرمخانه های شهرداری ساماندهی شوند و وجود تعداد زیادی خانه مجردی از دیگر مشکلات این محله است.

 

منتقدان ما قادر به آوار برداری هم نیستند چه برسد به سازندگی/ با ادبیات جدید می‌گویند تهران شهر سوخته است

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره برداری از بزرگراه شهید حسین همدانی و تونل شهدای غزه که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه پروژه‌های ما در غرب تهران بر اساس برنامه‌ریزی مشخص پیگیری شده است، اظهار داشت: بدون تردید این پروژه‌ها بر اساس یک برنامه مشخص بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه شهروندان غرب تهران می‌توانند تهران امروز را با 10 سال گذشته مقایسه کنند، افزود: اگرچه گاهی مشغله‌های کاری اجازه نمی‌دهد که به عقب بازگردیم اما اگر به 10 سال گذشته و ترافیک شهر تهران نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که از آزادراه کرج به تهران از ساعت 06:15 صبح تا 08:30 چه ترافیک حجیمی بود.

 

شهرداری جدید تهران باید توانمند و پاکدست باشد/ شهردار و مدیران مناطق با ترازوی سیاسی و جناحی سنجیده نشوند

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای چهارم شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: کلانشهر تهران برابر با حداقل 5 وزارتخانه گستردگی، تنوع موضوعات و بودجه دارد، بنابراین دارای مدیریتی پیچیده است و کسی که به عنوان شهردار انتخاب می‌شود، باید به همین میزان مجرب باشد و در رزومه خود سابقه مدیریت چند نهاد و تشکیلات گسترده را داشته باشد.

وی با اشاره به بودجه سالانه 18 هزار میلیاردی شهرداری تهران ادامه داد: بودجه شهرداری تهران از بودجه عمرانی کل کشور بیشتر است، بنابراین شهردار آینده شهر تهران باید پاکدست باشد.

 

دادگاه یاشار سلطانی با 5 اتهام برگزار می شود/ قالیباف،ترکان و مدعی العموم در صف شاکیان

یاشار سلطانی سردبیر سایت معماری نیوز در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دادگاه رسیدگی به املاک شهرداری، اظهار داشت: شهرداری تهران تنها شاکی پرونده من نیست و فردا هشتم مردادماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب به 5 اتهام من رسیدگی می شود.

وی افزود: بر اساس کیفر خواست صادر شده مهمترین اتهام پرونده من موضوع املاک شهرداری است.

سلطانی با بیان اینکه در کیفر خواست 5 اتهام به او وارد شده است، گفت: املاک نجومی، شکایت قالیباف در خصوص ماجرای عروسی دخترشان که در سایت معماری نیوز خبری مبنی بر قرق پارک لویزان منتشر شده بود 2 اتهام مطرح شده است.

 

باغ کتاب به هویت فرهنگی تهران کمک می‌کند/ باغ کتاب ظرفیت بزرگی برای کشور است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در آغاز این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران در افتتاح مجموعه باغ کتاب، اظهار داشت: باغ کتاب ظرفیت بزرگی برای کشور است.

وی فقدان الگوی مصرف درست در حوزه فرهنگی را مساله اصلی کشور در حوزه فرهنگ و کتابخوانی دانست و افزود: مشکل اصلی ما کتابخوانی نیست، بلکه الگوی مصرف است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با عنوان این مطلب که تاکنون نظام جامع مصرف فرهنگی تعریف نشده است، بیان کرد: باغ کتاب در شرایطی افتتاح شده است که هویت فرهنگی پایتخت کشور در خطر است و مجموعه باغ کتاب می‌تواند به هویت فرهنگی تهران کمک کند.

 

شهرداری تهران ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی ندارد/ دارایی های شهر را به ۲ و نیم برابر افزایش دادیم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر امانی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در سیصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری بیشتر اقدام های خود را از طریق بخش خصوصی انجام می دهد، اظهار داشت: شهرداری تهران کارهای عمرانی و امور اجرایی خود را به پیمانکار بخش خصوصی واگذار کرده تا خود درگیر کارهای اجرایی نشود.

وی افزود: اعضای شورا خود درخواست کرده بودند که شهرداری تهران وقت خود را درگیر امورات اجرایی نکند و ما هم آن را پذیرفتیم.

 

آغاز طرح نوسازی ناوگان باری کشور/ اختصاص وام ۲۰۰ میلیون تومانی برای نوسازی خودروهای حمل بار

امیر جعفرپور مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: طرح نوسازی ناوگان باری کشور از امروز آغاز شد، همچنین در پی اجرای این طرح مقرر شد تا  ۲۱ هزار ناوگان باری شامل ۱۹ هزار ناوگان باری سبک و 2 هزار ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین نوسازی شوند.

وی افزود: مالکان وسایل نقلیه باری باید برای ثبت نام در طرح نوسازی به سایت تاکسی هلدینگ مراجعه کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای وانت بار‌ها وام ۲۰ میلیون تومانی با اقساط ۳ ساله(ماهانه ۶۲۰ هزار تومان) و اقساط ۴ ساله(ماهانه ۴۸۰ هزار تومان) با سود 8 درصد اختصاص داده می‌شود.

 

دولت به تعهد خود برای تزریق هزار واگن به متروی تهران عمل نکرده است

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع کمبود واگن مترو، اظهار داشت: برای رفع این موضوع دولت ، 2 تعهد به شهرداری تهران داده بود که تاکنون هیچ کدام محقق نشده است.

وی افزود: دولت ها نزدیک به 10 سال است که به تعهد 50 درصدی خود برای توسعه حمل و نقل ریلی عمل نکرده اند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای رفع کمبود واگن خطوط در حال افتتاح، دولت قول تهیه یک هزار دستگاه واگن را به شهرداری تهران داده بود، گفت: دولت هنوز به این قول عمل نکرده است.

 

گزینه‌های شهرداری به خاطر اجماع بیشتر از کاندیداتوری انصراف دادند

علی اعطا منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علت انصراف دو کاندید شهرداری تهران، اظهار داشت: کاندیداها بر این عقیده بودند که اقبال به سمت نجفی بیش تر است، به همین منظور تصمیم گرفتند که از کاندیداتوری انصراف دهند.

وی افزود: برای اینکه نجفی با اجماع بیشتری انتخاب شود و همچنین برای اینکه نمی‌خواستند رقابت درون گروهی شکل بگیرد، تصمیم گرفتند که از کاندیداتوری شهرداری انصراف دهند.

اعطا گفت:کاندیداهای شهرداری تهران می‌دانستند که نظر کاندیداها نجفی است، به همین منظور دلیلی برای رقابت با وی ندیدند و کناره گیری کردند تا وی با آرای بالایی انتخاب شود.

 

قالیباف با رأی اصلاح طلبان شهردار شد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین مرعشی  کاندید شهرداری تهران در جلسه ارائه برنامه‌های نامزدهای شهرداری تهران به ارائه برنامه های خود پرداخت.

 مرعشی ضمن تشکر از اصلاح طلبان اظهار داشت: علاوه بر اینکه در فضای مجازی مطرح شده که من برنامه های مختصری دارم، بنده برنامه های بلندی نیز در نظر دارم اما ترجیح دادم آن چه را که از تهران می‌دانم و می‌فهمم بنویسم و بعد از تشکیل جلسه کارشناسی برنامه جامع خود را تنظیم کنم.

وی افزود: تهران شهری زنده است و نقش مردم در آن نهادینه شده است. حضور روحانی و فراکسیون امید و لیست امید در شورا موضوعی است که باید به آن بپردازیم. به عنوان عضوی از بدنه اصلاحات باید بگویم که اصلاحات در بدنه خود به اصلاح می‌پردازد. رهبری معظم فرصت را به افرادی که به طبل حکومت اسلامی می‌کوبند، نخواهد داد.

 

شهرداری تهران از دولت ۱۹ هزار میلیارد طلب دارد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قدرت گودرزی معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در سیصد و شصت و هفتمین جلسه علنی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تشریح گزارش عملکرد معاون مالی شهرداری تهران، اظهار داشت: درآمدهای شهرداری در بخش غیرنقد 52 هزار و 713 میلیارد تومان مصوب درآمدی از سوی شورا بوده که 45 هزار و 308 میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی افزود: در مجموع 12 سال گذشته 130 هزار و 211 میلیارد تومان درآمد مصوب شهرداری بوده که از این مبلغ 118 هزار و 784 میلیارد تومان هزینه شده است و در مجموع به صورت میانگین 91 درصد از بودجه مصوب محقق شده است.

 

خط 8 مترو تهران، آبروی نظام است/ خبرنگاران امانتداران واقعی هستند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین دقایق سیصد و شصت و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار، اظهار داشت: اطلاع رسانی یعنی دانایی بخشیدن و این امر اگر به درستی انجام شود، کار بسیار ارزشمندی است و جایگاه والایی دارد.

وی افزود: خبرنگاری کاری حساس است و خبرنگاران امانتداران واقعی هستند.

 

تغییر اسامی برخی معابر و میادین موجب سردرگمی شهروندان شده است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در سیصدو شصت و نهمین جلسه شورای شهر در انتقاد به تغییر نام میدان اطلاعات و خیابان شورا واقع در منطقه 13 شهرداری تهران، اظهار داشت: میدان اطلاعات و خیابان شورا هویت محله هستند، چراکه سال‌ها است مردم شهر این‌ خیابان و میدان را به همین اسامی فعلی می شناسند و من نمی‌دانم تغییر نام آن‌ها چه ضرورتی دارد، در حالی که حتی تا سال‌ها بعد نیز این میدان و خیابان به همین نام خوانده می شوند و من به شدت مخالف تغییر نام میدان اطلاعات و خیابان شورا در محله تهران نو و منطقه 13 هستم.

 

افتتاح حساب در شهرداری بدون مجوز شورا

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر  با اشاره به اینکه سازمان بازنشستگی شهرداری بدون مجوز شورا چند حساب بانکی را افتتاح کرده است، اظهار داشت:درخواست رسیدگی به این موضوع را از ریاست شورای شهر دارم.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته موجودی حساب‌ها در بانک تجارت شعبه رودکی به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان تخلیه شده است، افزود: این پول به حساب سازمان بازنشستگی شهرداری واریز نشده است.

 

ماجرای فروش بوستان 22 هکتاری در منطقه 21 به شرکت خصوصی چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز یکی از شرکت های خصوصی برای تصاحب بوستان 22 هکتاری شهید کارور در منطقه 21 اقدام کرد.

مسئولان این شرکت با ادعای مالکیت بر زمین این بوستان با انجام و طی مراحل حقوقی برای تصاحب زمین، وارد این بوستان شده و هم اکنون مشخص نیست که سرنوشت بوستان 22 هکتاری در منطقه 21 به کجا می رسد.

شنیده شده است که این زمین متعلق به کمیته امداد بوده و این شرکت خصوصی با خرید زمین از کمیته امداد حالا مالکیت بوستان را در اختیار گرفته است.

 

شرکت مترو ماهیانه ٧٠ میلیارد تومان هزینه جاری دارد/ دولت بدهی خود را به مترو پرداخت نمی‌کند

محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: حجم بدهی دولت به مترو براساس مصوبه مجلس ۴٣٠ میلیارد تومان است، در حالی که مترو تنها ١۵٠ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد و با اینکه حقوق پرسنل به سختی تأمین می شود، به دولت پیشنهاد شد که بخشی از بدهی سنواتی خود را با بدهی مالیاتی تهاتر کند که این مسئله از سوی دولت پذیرفته نشد.

وی در ادامه بیان داشت: شرکت مترو ماهیانه حدود ٧٠ میلیارد تومان هزینه جاری دارد که ۵٠ میلیارد تومان آن توسط شهرداری برای پرداخت حقوق و مابقی از طریق فروش بلیت، ثبت تبلیغات و غیره تأمین می شود.

 

حرکت های شهرداری بر اساس تفکر مسجدی است/ مهمترین شمشیر برنده، تبلیغ و دعوت به اسلام است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از مسجد ٧۲ تن و یادمان ۶ شهید گمنام به وجه ممیزه بلاد اسلامی و غیر اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید زمانی می توانیم خود را موفق بدانیم که برای هر خدمتی در حوزه پیشرفت و بندگی خدا اقدام کرده باشیم.

وی افزود: اگر این اتفاق رخ داد، بدین معنی است که ما کارمان را درست انجام داده ایم، در غیر این صورت هر زیرساختی که بسازیم و منتج به بندگی خدا نشود، نادرست است.

شهردار تهران با بیان اینکه در روزهای اول فعالیتم در شهرداری تهران در محضر مقام معظم رهبری عرض کردم که امورات فرهنگی و مذهبی در ام‌القرای جهان اسلام به مرکز سیاسی و مذهبی انقلاب اسلامی بسیار مهم است، گفت: اما جهت‌گیری مدیران و بخش‌های اجرایی را باید با چه بزرگواری هماهنگ کنیم؟، به بنده فرمودند که خود شما با چنین موضوعاتی آشنا هستید و می‌دانید که باید در این خصوص به کجا مراجعه کنیم.

 

صدور بیشترین پروانه ساخت در منطقه 12/ همسو نبودن برنامه‌های توسعه ملی با طرح‌های منطقه‌ای

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در سیصدو هفتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه)برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد 12 ساله معاونت شهرسازی شهرداری تهران اظهار داشت: سوال اینجا است که آیا در توسعه شهری نظام‌مند عمل کرده‌ایم؟ و یا کیفیت خدمات شهری را افزایش داده‌ایم و امکانی ایجاد کرده‌ایم تا خدمات را برون سپاری کنیم؟

وی افزود: ارتباط ما با برنامه توسعه ملی قطع است، برنامه های توسعه ملی باید با برنامه های توسعه منطقه ای و ناحیه ای  و طرح جامع پیوند بخورد که ما امروز این مورد را نداریم و برنامه‌های ملی با برنامه‌های توسعه منطقه ای همسو نیستند.

 

شورای پنجم خیابانی به نام مصدق نامگذاری کند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ولی الله شجاع پوریان عضو شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و هفتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به نامگذاری خیابانی به نام محمد مصدق، اظهار داشت: خوب بود شورای چهارم به پاس خدمات محمد مصدق مکانی را به نام وی نامگذاری کند، اما این اتفاق نیافتاد.

وی افزود: امیدورام شورای پنجم به منظور قدردانی از زحمات مصدق خیابانی را به نام وی نامگذاری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بدون شک شورای شهر چهارم در این دوره زحمات زیادی کشید، به همین منظور از جلسات رسمی و غیررسمی شورای شهر چهارم می توان فهمید که در این دوره شورا، تلاش و فعالیت زیادی داشته ایم.

 

دلیل نامگذاری نشدن معبری در تهران به نام مصدق

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری شورای چهارم شهر تهران در سیصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: همه ما مدیون مقاومت‌های جانبازان هستیم و باید یاد جانبازان گرامی داشته شود.

رئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در رابطه با محمد مصدق خاطرنشان کرد: برای نامگذاری معبری در تهران به نام محمد مصدق، با فرمایشات امام خمینی (ره) مواجه شدیم و به این خاطر که حضرت امام(ره) در رابطه با شخصیت مصدق اظهار نظری داشتند، ما نامگذاری را متوقف کردیم.

 

متاسفانه در ایران مدیریت یکپارچه شهری معنا ندارد/ می توانیم تهران را با مترو به شمال متصل کنیم

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف امروز (شنبه) با حضور در برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک که از شبکه یک سیما پخش شد گزارشی از عملکرد 12 ساله خود در شهرداری تهران ارائه داد.

وی گفت: امروز شهرداری تهران در بافت های فرسوده تخفیف های زیادی می دهد و بیشترین میزان ساخت و ساز در بافت های فرسوده انجام می شود. امروز صدور پروانه ساخت در جنوب شهر بیشتر از شمال شهر است و دولت براساس قانون مجلس باید عوارض نوساری بافت های فرسوده را بپردازد.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار شهری در مرداد 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار