معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

مراجعه بیش از ۷۵۰ هزار نفر به مراکز درمانی از ابتدای سال ۹۷/ ۸۵۰ پزشک مقیم در بیمارستان‌های کشور حضور دارند

معاون درمان وزارت بهداشت از حضور  850 پزشک مقیم در بیمارستان‌های کشور در ایام تعطیلات خبر داد.

مراجعه بیش از ۷۵۰ هزار نفر به مراکز درمانی از ابتدای سال ۹۷/ ۸۵۰ پزشک مقیم در بیمارستان‌های کشور حضور دارندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص آمار مصدومین و جزئیات مراجعین به مراکز درمانی اظهار کرد: از 28 اسفندماه 96 تاکنون، 753635 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد، 26875 نفر در بخش های مراقبت ویژه و 30226 نفر نیز در سایر بخش های بیمارستان بستری شده اند.

وی درخصوص جراحی های صورت گرفته در این بازه زمانی بیان کرد: به طورکلی حدود 20 هزار خدمت جراحی در این مدت انجام شده است که 10837 عمل جراحی اورژانسی و 8626 نیز عمل جراحی غیراورژانسی بوده است، یعنی تقریبا 60 درصد جراحی ها به اعمال جراحی اورژانسی اختصاص دارد که بخش قابل توجهی از آنها به حوادث ترافیکی مربوط است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون 100 هزار مورد بیمار و مصدوم توسط اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شده اند، خاطرنشان کرد: حدود یک پنجم از این 100 هزار مورد، مصدومین ترافیکی بوده اند که بسیاری از آنها در محل مداوا شده یا اینکه در اورژانس بیمارستان ها سریعا تعیین تکلیف شده اند.

فعالیت شبانه روزی سامانه 190

جان بابایی با بیان اینکه خدمات درمانی همچنان ادامه دارد، درخصوص تعداد پزشکان گفت: به جز پزشکان آنکال، 850 پزشک مقیم در بیمارستان های کشور حضور دارند و همچنین پزشکان عمومی نیز در اورژانس بیمارستان ها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات رسیدگی به شکایات مردم ادامه دارد، بیان کرد: سامانه 190 به صورت شبانه روزی فعال است و از ابتدای سال تاکنون حدود هشت هزار تماس را ثبت کرده است که 540 مورد از این تماس ها مربوط به پیگیری مشکلات درمانی مردم بوده است.

جان بابایی اظهار کرد: آمار شکایات استان به استان جمع آوری شده و به رئیس دانشگاه و رئیس بیمارستان مربوطه هر استان اطلاع داده می شود، البته موارد معدودی در مورد دارو و ملزومات گزارش شده که رسیدگی و تذکر داده شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد: اکثر مردم به دلیل شلوغی و ازدحام مراکز درمانی شکایت دارند، چراکه در این ایام در برخی استان ها به خصوص استان های گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی حجم ورود مسافر بیشتر است، لذا حوادث ترافیکی، مصدومیت یا مراجعه بیماران در این استان ها افزایش پیدا می کند و بیشترین آمار شکایت در سامانه نیز مربوط به استان های پرمسافر است، زیرا خدمت را اندکی با تاخیر دریافت کرده اند ،در غیر این صورت مواردی حاکی از بداخلاقی پرسنل درمانی یا خطای پزشکی وجود نداشته است.

وی درخصوص نظارت بر مراکز درمانی گفت: نظارت ها به 2 صورت انجام می شود، برخی نظارت ها از طریق وزارت بهداشت به صورت بازدیدهای سرزده از مراکز درمانی و بیمارستان هاست و برخی از نظارت ها هم توسط دانشگاه ها از مراکز تابعه شان صورت می گیرد، با وجود همه این موارد، مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفی با سامانه 190 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار