حج و زیارت در اسفندماه 96 ؛

مدیریت کاروان‌های غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم جلسه‌ای‎ها و مداحان/انجام روزانه 5 پرواز از تهران به مقصد نجف

مهمترین اخبار سازمان حج و زیارت در اسفند ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

بسته خبری حج و زیارت دوازدهم فروردین///خدمات درمانی و بهداشتی در حج ۹۷ منسجم تر ارائه می شود/انجام روزانه 5 پرواز از تهران به مقصد نجفبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای اسفند ماه سال 96 سازمان حج و زیارت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

 

مدیریت کاروان‌های غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم جلسه‌ای‎ها و مداحان

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، در یکم اسفند ماه سال 96  گفت: اغلب کاروان‌های آزادبر و غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم جلسه‌ای‌ها و مداحان مدیریت می‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای برای زائران کاروان‌های مجاز تمام خسارات وارد شده را به آن‌ها پرداخت می‌کند، تصریح کرد: کاروان‌های آزادبر به موارد امنیتی مورد نیاز زائران عتبات عالیات توجهی نمی‌کنند و در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای هیچ مسئولیتی را هم بر عهده نمی‌گیرند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در برخی از موارد زائران در قالب کاروان‌های آزادبری که توسط شرکت‌هایی که از اخذ مجوز و فعالیت تحت نظارت سازمان حج و زیارت طفره می‌روند، به عتبات اعزام می‌شوند.

 

انجام روزانه 5 پرواز از تهران به مقصد نجف

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در سوم اسفند ماه سال 96  اظهار کرد: با از سرگیری پروازهای تهران-نجف از روز سی‌ام بهمن ماه، روزانه به طور میانگین 5 پرواز از تهران به مقصد فرودگاه نجف انجام می‌شود.

وی افزود: زائرانی که پرواز آن‌ها از ایران به مقصد فرودگاه نجف انجام می‌شود، به مدت 3 روز در شهر نجف اقامت خواهند داشت و سپس به کربلا مشرف می‌شوند و یک روز هم در شهر کاظمین اقامت خواهند داشت و بعد از آن از فرودگاه بغداد به کشور باز می‌گردند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: زائرانی هم که پرواز آن‌ها از ایران به مقصد فرودگاه بغداد است، به مدت یک روز در کاظمین، 3 روز در کربلا و همچنین 3 روز در نجف اقامت خواهند داشت و در نهایت از فرودگاه نجف به کشور باز می‌گردند.

 

هزینه حج 97 و زمان اولین پرواز مشخص شد

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در ششم اسفند ماه سال 96 اظهار کرد: ثبت نام حج 97 از 8 اسفند آغاز می شود که با اعلام نام کاروانها کسانی که فراخوان شده اند می توانند مراجعه و ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که تا پایان دیماه 85 ثبت نام کرده اند اکنون فراخوان شده اند، ادامه داد:به دلیل تفاوت مسکن و پروازها حدود 23 قیمت متفاوت اعلام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود:پایین ترین سطح پرداخت 12 میلیون و 100 هزار تومان و بالاترین 17 میلیون و 100 هزار تومان است.

محمدی گفت:کاروان هایی که اولین پرواز است و از 26 تیر آغاز می شود، مدت اقامتشان حدود 40 روز خواهد بود.

 

خدمات درمانی و بهداشتی در حج ۹۷ منسجم تر ارائه می شود

وحید اسکندری سرپرست دفتر ریاست و مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج و زیارت در یازدهم اسفند ماه سال 96 اظهار کرد: خدمات درمانی و بهداشتی به منظور رفاه حال حجاج ایرانی در مراسم حج سال آینده، نسبت به سال ‌های گذشته منسجم تر ارائه خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد:خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج به صورت مشترک از طرف کادر درمانی عربستان و همچنین تیم‌های درمانی ایرانی مستقر در نقاط تعیین شده ای در منا، عرفات و سایر بخش‌ ها به زائران بیت الله الحرام ارائه می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا انواع خدمات مورد نیاز زائران خانه خدا را در مراسم حج سال آینده با کیفیت و کمیت بیشتری به آنها ارائه کنیم.

 

تغيير در برنامه فراخوان اولويت های ذخيره حج تمتع ٩٧

سازمان حج و زیارت در پانزدهم اسفند ماه سال 96 اعلام کرد دارندگان قبوض ودیعه حج تا تاریخ 30 دی ماه سال 85 می توانند در قالب سهمیه ذخیره به صورت استانی اقدام به ثبت نام کنند.

براساس اطلاعيه سازمان حج و زيارت، به‌منظور فراهم شدن امکان ثبت‌نام و مراجعه حداکثری دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تا تاریخ 30 دی 1385 و تمدید زمان ثبت‌نام برای این دسته از ودیعه‌گذاران، اعلام اولویت‌های پیش‌بینی شده در قالب "ذخیره" به صورت استانی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

درجه هتل، نوع سفر و مدت اقامت، علت اختلاف قیمت کاروان‌های عتبات نوروزی

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت، در نوزدهم اسفند ماه سال 96  علت اختلاف قیمت کاروان‌های عتبات نوروزی با یکدیگر را تشریح کرد.

آقایی در این خصوص اظهار کرد: هزینه اعزام زائران ایرانی به عتبات در نوروز سال ۹۷، با توجه به اینکه چه نوع سفری را در هنگام ثبت نام نهایی انتخاب کرده باشند، با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سفرهای عتبات در نوروز ۹۷ به دو شکل انجام می‌شوند، خاطرنشان کرد: برخی از زائران به صورت هوایی و برخی نیز در قالب کاروان‌های زمینی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت، سه موضوع مدت اقامت، درجه هتل و نوع سفر را از عوامل اصلی اختلاف قیمت کاروان‌های عتبات در نوروز بر شمرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار