افزایش بی‌سابقه استفاده از فرهنگ لغت اینترنتی در پی اشتباهات املایی ترامپ در پیام‌های توییتری

پایگاه اینترنتی دیکشنری دات کام در گزارش خود اعلام کرد رابطه نزدیکی میان اشتباهات املایی رئیس جمهور آمریکا در پیام‌های توییتری‌اش و افزایش جستجوهای همان کلمات یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان، صفحه کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتر که به طور روزانه در آن پیام‌های مختلفی منتشر می‌شود، بسیار معروف است. اما فقدان فیلتر‌های لازم در این شبکه اجتماعی موجب شده است چندین غلط املایی نیز در لا به لای پیام‌های رئیس جمهور آمریکا منتشر شود.

با این حال، این تنها ترامپ نیست که پیام‌های خود را می‌نویسد. وی اغلب پیام‌هایش را برای یکی از مشاورانش دیکته می‌کند و فردی که این پیام‌ها را منتشر می‌کند، خود ترامپ نیست.

بر اساس گزارشی از وب‌سایت دیکشنری دات کام، هنگامی که صفحه کاربری دونالد ترامپ پیام‌هایی با املای اشتباه منتشر کرده است، جستجوی همان کلمه‌ها با املای اشتباه در این وب‌سایت به یکباره افزایش یافته است.

واشنگتن پست نیز پیشتر گزارشی مشابه را منتشر کرده بود.

وب‌سایت دیکشنری دات کام در گزارش خود نوشت: «هر اشتباه املایی افزایش تعداد جستجو‌ها در این پایگاه اینترنتی را به همراه دارد، به طوری که این جستجو‌ها دقیقا به شکل اشتباهی که در پیام‌های توییتری نوشته شده‌اند، انجام می‌شوند. به این صورت، مردم آمریکا نگارش خود و رئیس جمهور کشورشان را با یکدیگر مقایسه می‌کنند.»

برخی از غلط‌های املایی خاص، مانند اشتباه در نوشتن کلمه honored در پیام توییتری وی، موجب افزایش شدید تعداد جستجو‌ها در این وب‌سایت فرهنگ لغت اینترنتی شده است. ترامپ در این پیام نوشته بود: «مفتخرم به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا به شما مردم بزرگ آمریکا خدمت کنم.»

بر اساس گزارش این پایگاه اینترنتی، جستجو‌ها برای کلمه مفتخر (honored) نسبت به هفته گذشته خود ۳ هزار و هشتصد و پنجاه درصد افزایش یافته بود.

علاوه بر این، ترامپ در پیام دیگری نوشته بود: «رئیس جمهور اوباما با شنود تلفن‌های من در جریان روند بسیار محترم انتخابات، تا چه حد خود را کوچک کرده است.» وی در این پیام، املای کلمه شنود (tap) را به اشتباه با دو حرف (p) نوشته بود.

در پی انتشار این پیام توییتری، جستجو برای این کلمه در وب‌سایت دیکشنری دات کام ۴۶ هزار و ۳۰۰ درصد نسبت به هفته پیش از آن افزایش یافت!

به طور معمول پیام‌هایی که با غلط‌های املایی در صفحه کاربری توییتر ترامپ منتشر می‌شوند حذف، و با نسخه‌های اصلاح شده جایگزین می‌شوند.

انتهای پیام/

اشتباهات املایی ترامپ در پیام‌های توییتری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار