«بحر احسان» اثری از گروه محمد رسول‌الله(ص) به مناسبت ولادت امام جواد(ع) +فیلم

گروه محمد رسول‌الله(ص) به مناسبت ولادت امام جواد(ع)، جدیدترین اثر خود را با عنوان «بحر احسان» در مدح ایشان تولید و منتشر کرد.

امام جوادبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد بن‌ علی بن موسی(ع) مشهور به امام‌جواد(ع) و امام محمدِ تقیّ(ع)، امام نهم شیعیان هستند و کنیه ایشان ابوجعفر ثانی است.

امام جواد(ع) در سال ۱۹۵ قمری در مدینه به دنیا آمدند و در هشت سالگی به امامت رسیدند. ایشان پس از ۱۷ سال امامت و در سال ۲۲۰ق در ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند. در میان امامان شیعه، وی جوان‌ترین امام در هنگام شهادت بوده است.

سن کم امام جواد(ع) در هنگام شهادت پدرش، سبب شد تا شماری از اصحاب امام رضا(ع)، در امامت او تردید کنند؛ برخی، عبدالله بن موسی، را امام خواندند و برخی دیگر به واقفیه پیوستند، اما بیشتر آنان امامت محمد بن علی(ع) را پذیرفتند.

مناظرات علمی امام جواد(ع) با عالمان فرقه‌های اسلامی در مسائل کلامی همچون جایگاه شیخین(خلیفه اول و دوم) و مسئله‌های فقهی مانند حکم قطع کردن دست دزد و احکام حج، از مناظرات معروف امامان معصوم است.

گروه مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن محمد رسول‌الله(ص) به مناسبت ولادت امام جواد(ع)، جدیدترین اثر خود را با عنوان «بحر احسان» تولید و منتشر کرد. این اثر با حضور اعضای گروه در شهر کاظمین اجرا و ضبط شده است.  در ادامه ویدئوی این اثر را مشاهده می‌کنید.

 

انتهای پیام/

«بحر احسان» نماهنگی به مناسبت ولادت امام جواد(ع) +فیلم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.