نقش کلیدی یکی از مشاوران ترامپ در پیگیری دسترسی به ایمیل‌های هیلاری کلینتون

به گفته منابع آگاه یکی از مشاوران سیاست خارجی ترامپ نهاد‌های دولتی را برای دسترسی به ایمیل‌های هیلاری کلینتون تحت فشار قرار داده است.

نقش کلیدی یکی از مشاوران ترامپ در پیگیری دسترسی به ایمیل‌های هیلاری کلینتونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، چندین منبع مطلع به سی ان ان اعلام کردند که یکی از مشاوران سیاست خارجی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در تابستان سال 2016 برخی نهادهای دولتی را مجبور به بازبینی اطلاعات از دارک وب، شبکه‌ای که در دسترس عموم نبوده و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کرده است. تصور می‌شد این اطلاعات دربردارنده ایمیل‌های حذف شده هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ است.

این منابع اعلام کردند «جوزف شیمیتز» با اف بی آی و دیگر نهادهای دولتی برای دسترسی به اطلاعاتی که به باور او احتمالا 30 هزار ایمیل گمشده از سرور شخصی کلینتون بوده است، ارتباط داشته است. با این حال این اطلاعات هیچگاه مورد تایید قرار نگرفت.

تلاش‌های مشاور ترامپ آخرین نمونه از اقدامات مشاوران او برای یافتن نقاط ضعف از کلینتون در طول کمپین انتخاباتی سال 2016 بود. شیمیتز یکی از اولین کسانی بود که به عضویت کمپین امنیت ملی و تیم سیاست خارجی ترامپ درآمد.

به گفته یک منبع آگاه استیو بنن، استراتژیک سابق کاخ سفید ماه فوریه به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که اعضای کمپین ترامپ با نزدیک شدن با افراد و نهادهای مختلف درصدد دستیابی به ایمیل‌های هیلاری کلینتون بودند.

تاکنون درباره اقدامات شیمیتز برای دستیابی به اطلاعات مخرب درباره کلینتون گزارشی منتشر نشده بود. موقعیت او به عنوان بازرس سابق پنتاگون امکان دسترسی به اطلاعات نهادهای دولتی را میسر ساخته بود.

به گفته این منابع، مشاور سیاست خارجی ترامپ با مقامات اف بی آی، وزارت خارجه و بازرس کل کمیته اطلاعاتی درباره دست یافتن او به اطلاعات مربوط به دستکاری اطلاعات طبقه‌بندی شده توسط هیلاری کلینتون ملاقات داشته است.

هنوز مشخص نیست که آیا رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 اطلاعات مربوط به اقدامات شیمیتز را بررسی می‌کند یا خیر.

شیمیتز تاکنون از مصاحبه با سی ان ان در این باره خودداری کرده است.

همچنین اف بی آی تاکنون از پاسخ دادن به سوالات مربوط به مصاحبه با مشاور سیاست خارجی ترامپ خودداری کرده است. سخنگوی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016، وزارت خارجه و کمیته اطلاعات مجلس آمریکا همگی از ابراز نظر در این باره خودداری کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار