ورود آفات به بخش کشاورزی سالیانه 40 درصد خسارت وارد می کند

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:ورود آفات به بخش کشاورزی سالیانه 40 درصد خسارت وارد می کند و با استمرار خشک‌سالی و بروز آفات کشاورزی امسال ممکن است مجبور به واردات محصولات کشاورزی شویم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن‌علی رحیمی دیروزدر نخستین جلسه شورای اداری گلپایگان، اظهار کرد:  امسال با خشک‌سالی بی سابقه در کشور مواجه هستیم که در 70 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود:  معضل بزرگ خشک‌سالی پیامدها و عوارض ناگواری برای کشور به ویژه مناطق دارای خشک‌سالی است و همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی باید کمک کنند تا این بحران را پشت سر گذاریم.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی نمونه خوبی در بخش کشاورزی است زیرا با تولید گندم و خودکفایی کشور از این محصول در گذشته 6 میلیون تن گندم  وارد کشور می‌شد.

وی گفت: با روند خشک‌سالی تولید محصولات کشاورزی در معرض خطر و طغیان آفات و بیماری‌ها مواجه است که با همکاری مردم و مسؤولان معضلات کم آبی و دیگر موارد با بخش کشاورزی حل می‌شود.

رحیمی گفت: ورود آفات به بخش کشاورزی سالیانه 40 درصد خسارت وارد می کند و با استمرار خشک‌سالی و بروز آفات کشاورزی امسال ممکن است مجبور به واردات محصولات کشاورزی شویم و در این زمینه  هم‌کاری در سم پاشی‌های به موقع در مزارع می‌تواند از بروز خسارات بیشتر به این بخش‌ها جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات شرکت تعاونی‌های تولید مبارزه با آفات برای تولید محصولات مرغوب در راستای خودکفایی محصولات اساسی از جمله دانه‌های روغنی است که در صورت افزایش کشت گیاه کلزا، دولت به صورت تضمینی این محصولات را از کشاورزان خریداری می‌کند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در یکی از دلایل تبدیل زمین‌های کشاورزی به ویلا، بهره‌برداری کم از محصولات کشاورزی است که در این زمینه مسؤولان باید با عوامل خسارت  برخورد و آنها را کنترل کنند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اداری گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.