نمایش بهترین مستند کوتاه جشنواره سینماحقیقت در «به اضافه مستند»

مستند «محیط‌بان و پلنگ» روایت جستجوی گونه در حال انقراض پلنگ ایرانی در استان اصفهان از شبکه مستند پخش خواهد شد.

بهترین مستند کوتاه جشنواره سینما حقیقت در «به اضافه مستند»به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پنجاه و هشتمین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «محیط‌بان و پلنگ» ساخته فتح‌الله امیری و نیما عسگری بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

در این قسمت و پس از پخش مستند، فتح‌الله امیری کارگردان و تهیه‌کننده مستند «محیط‌بان و پلنگ» و نیما عسگری از مستندسازان با سابقه و کارگردان این مستند، مهمان برنامه خواهند بود و در مورد سوژه مستند «محیط‌بان و پلنگ»، روند ساخت آن و موضوع حیات وحش صحبت خواهند کرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «محیط‌بان و پلنگ» روایتی متفاوت از جستجوی گونه در حال انقراض پلنگ ایرانی در استان اصفهان است. به گفته محیط‌بانان محلی، پلنگ ایرانی هنوز هم در این استان وجود دارد اما تاکنون کسی نتوانسته است تصویری از آن ثبت کند. بنابراین کارگردان مستند، دوربین خود را برداشته تا در جستجوی پلنگ ایرانی و اثبات این ادعا برود.

محمدرضا حلوانی محیط‌بان و علاقه‌مند به حیات‌وحش است که گزارشاتی مشکوک از حضور پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات‌وحش «عباس‌آباد» دریافت می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که کنجاوانه درصدد ثبت حضور پلنگ در این استان برآید؛ در حالی که آخرین تصویر ثبت شده از این گونه در حال انقراض، مربوط به 40 سال پیش است. در این سفر، تیم مستندسازی او را همراهی می‌کنند و ماحصل این جستجو مستند «محیط‌بان و پلنگ» می‌شود.

مستند محیط‌بان و پلنگ در یازدهمین جشنواره سینما حقیقت به عنوان بهترین مستند کوتاه (کارگردانی) معرفی شد و جایزه‌ی این بخش را از آن خود کرد. هم‌چنین این مستند توانست به به بخش نهایی جشنواره حیات وحش Jackson Hole آمریکا که معتبرترین جشنواره حیات وحش دنیا است راه پیدا کند.

این مستند 52 دقیقه‌ای به کارگردانی مشترک فتح‌الله امیری و نیما عسگری و به سفارش شبکه جهانی جام‌جم تولید شده است و برای اولین بار پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی مستند کوتاه از جشنواره حقیقت، به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

اولین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» در سال 97 با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 21 فروردین ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 22 فروردین ماه ساعت 9 و جمعه 24 فروردین ماه ساعت 13:30 است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: مستند ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار