شاکری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شعار امسال راهبرد بنیادین و عملیاتی برای حل مشکلات اقتصادی است/کمپین تحریم کالای خارجی را باید راه اندازی کنیم

ردبیرکل جمعیت جانبازان گفت: شعار امسال راهبردی بنیادین و عملیاتی برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و... است.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شعار "حمایت از کالای ایرانی"، اظهار کرد: برای تحقق این شعار لازم است که در ابتدا موانع سر راه تولید داخلی بررسی شود.

وی یکی از موانع سر راه تولید را قاچاق کالا دانست و ادامه داد: دولت و مجلس باید در برنامه‌ریزی کلان خود به فکر مبارزه جدی‌تری با قاچاق کالا باشند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: زمانی که مبادی ورودی کالای قاچاق مشخص است و دولت هم  ابزارهای نظارتی لازم را در اختیار دارد اما چرا جلوی ورود کالای قاچاق گرفته نمی‌شود.

شاکری گفت: متاسفانه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا فقط به ارائه آمار و ارقام بسنده می‌کنیم در حالی که انتظار این است که میزان کالای قاچاق به صفر برسد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بودجه 97 هم توجه جدی به اشتغال نشده است و بسیاری از نمایندگان گفتند وقتی 90 درصد بودجه برای هزینه جاری کشور و فقط ده درصد آن عمرانی است، نباید انتظار ایجاد شغل داشته باشیم.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه شعار حمایت از کالای ایرانی بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و از آن استقبال کردند، گفت: متاسفانه زمانی که برای خرید به مغازه‌ها مراجعه می‌کنیم درصد زیادی از کالاها خارجی و وارداتی هستند. قطعا مردم می‌توانند با نخریدن کالای خارجی به اصلاح این روند کمک کنند.

وی گفت: حمایت مردم از کالای ایرانی و تعصب داشتن روی آن می تواند چرخ‌ های کند اقتصاد را سریع‌ تر به جریان بیندازد. از کلیه مسئولان انتظار داریم تا شعار امسال را به عنوان راهبردی بنیادین و عملیاتی برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قلمداد کنند.

وی اظهار کرد: در زمینه استفاده از کالای ایرانی باید اقدامات فرهنگی انجام دهیم و الگوی مصرف هم اصلاح شود چرا که تقویت تولید ملی راه حل بسیاری از مشکلات است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی از مردم درخواست کرد تا کمپین تحریم و نخریدن کالای خارجی را راه اندازی کنند و افزود: برخی از برندهای خارجی یکجانبه و غارت گرانه وارد بازار ما شده‌اند و بیشترین آسیب را به تولیدات ایرانی زده‌اند.

شاکری درباره وظیفه احزاب برای تحقق شعار سال، اضافه کرد: وظیفه احزاب ارائه تحلیل منصفانه از وضعیت کنونی کشور و آینده است لذا احزاب می‌توانند تحلیل‌هایی در زمینه ضرورت استفاده از کالای ایرانی داشته باشند و این موضوع برای پیشرفت کشور حیاتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار