اشرف غنی:

کمیسیون انتخابات با بی طرفی و حفظ امانت داری وظیفه خود را انجام دهد

رئیس جمهور افغانستان از شهروندان این کشور خواست تا در پروسه انتخابات ثبت نام کنند.

کمیسیون انتخابات با بی طرفی و حفظ امانت داری وظیفه خود را انجام دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان پس از ثبت نام در لیست رای دهندگان انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی ها از شهروندان این کشور خواست تا در پروسه انتخابات ثبت نام کنند.

محمد اشرف غنی ظهر امروز رسما در پروسۀ ثبت‌نام رای‌دهندگان برای انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی ثبت‌نام کرد.

وی در این مراسم که رهبری و اعضای کابینه حکومت وحدت ملی نیز حضور داشتند گفت: امروز را به‌فال نیک می‌گیریم زیرا یک گام بزرگ برای عملی‌شدن قانون انتخابات و فرمایش قانون اساسی برداشته شده است.

وی افزود: حق رای‌دهی و حق انتخاب شدن از خصوصیات بارز یک نظام مردم‌سالار است و حکومت برای برگزاری انتخابات، نیت، اراده و تعهد واضح دارد.

رئیس‌جمهور افغانستان گفت: تاکنون با هیچ یک از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات به تنهایی دیدار نکرده ام، بلکه با حضور شرکای بین‌المللی که داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی نیز حضور داشته‌است در مورد موضوعات مهم بحث داشتیم، زیرا من به استقلالیت کمیسیون احترام دارم.

وی بار دیگر تاکید ورزید که باید مسئولین ملکی و نظامی نیز به استقلالیت کمیسیون مستقل انتخابات ارج‌گزارند و هیچ نوع مداخله در امور کمیسیون مستقل انتخابات قابل قبول نمی باشد.

رئیس جمهور افغانستان از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا با بی‌طرفی و حفظ امانت داری وظیفۀ خویش را انجام‌دهد، زیرا به گفتۀ او، این کمیسیون ملی است و به همه مردم کشور تعلق دارد و مسئول می باشد.

وی با قدردانی از نقش رسانه‌ها در پروسه‌های ملی، از نهادهای مدنی، احزاب سیاسی و جامعۀ جهانی خواست که بر انتخابات آینده نظارت همه جانبه نمایند. اشرف غنی اضافه کرد که کمیسیون انتخابات، ترتیبات برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده را روی‌دست گرفته است و باید نظارت جدی بر آن گردد.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: هیچ‌ کاندیدی حق مداخله در پروسه‌های انتخاباتی را ندارد؛ از کمیسیون مستقل انتخابات و نهادهای همکار می خواهیم که با متخلفین و متقلبین برخورد قاطع و قانونی نمایند.

اشرف غنی خطاب به مردم افغانستان گفت: زنان و مردان، همه به ‌یک‌صدا پروسۀ ثبت‌نام رای‌دهندگان را جدی بگیرند.

رئیس جمهور افغانستان از طالبان خواست تا بر حسب پیشنهاد صلح حکومت افغانستان، از فرصت به‌وجودآمده استفاده نمایند و در انتخابات آینده سهم بگیرند یا به عنوان حزب سیاسی ظهور کنند.

به گفتۀ وی، انتخابات وسیله ای است که اصلاحات فکری و سیاسی را بر اساس رای شفاف مردم تأمین می‌نماید و سیاستِ کارا باید جای سیاست‌های جبر را بگیرد، زیرا مردم از جنگ خسته شده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار