تولید قطعات رینگ آلومینیومی خودرو در اسد آباد

نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی از احداث کارخانه تولید قطعات رینگ آلومینیومی در اسدآباد خبر داد.

احداث کارخانه تولید قطعات رینگ آلومینیومی خودرو در اسد آبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اکبر رنجبر زاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با احداث این کارخانه برای 300 نفردر شهر ستان اسد آباد اشتغالزایی خواهد شد گفت:با توجه به نیازکشوربه قطعات رینگ آلومینیومی ماشین ،ساخت و راه اندازی این کارخانه و قطعات خودرو در کشور نیاز بود.

وی ادامه داد:درحال حاضرتنها 2 یا  3 کارخانه قطعات رینگ آلومینیومی خودرو در کشور فعالیت دارد که این تعداد کارخانه پاسخگوی نیاز کشور نیست و ضرورت راه اندازی بالای 10 میلیون قطعه رینگ و افزایش تولید با توجه به مصرف کشور الزامی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با جلسات برگزار شده با مدیر عامل ایران خودرو در تهران برای تضمین خرید قطعه  رینگ آلومینیومی با توجه به نیازهای احساس شده کشور ضرورت جهت همکاری برای ساخت این قطعات در کشور نیاز بود.

رنجبرزاده درادامه ازساخت و احداث کارخانه قطعات رینگ آلومینیومی در شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی ساخت کارخانه‌ای با ظرفیت تولید 3 میلیون قطعه رینگ آلومینیومی خودرو در شهرک صنعتی اسدآباد در نظر گرفته شده که در فاز اول یک میلیون رینگ و به ترتیب فاز دوم و سوم قابل افزایش تا  3 میلیون قطعه رینگ در این مجموعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ساخت این کارخانه یکی از مجموعه‌های اقتصادی بزرگ که دارای کارخانه‌های بسیار است حضور دارد ، تصریح کرد:برای ساخت این کارخانه با توجه به جذب  اعتبارات در هر فاز به 22 میلیون یورو با مدت معینی که دارای سرعت باشد نیاز به سرمایه گذاری خواهد بود.

رنجبرزاده افزود:150 میلیارد تومان فاز اول ،و فاز دوم تا 300 میلیارد و در 3 فاز تا 400 میلیارد تومان نیاز به سرمایه گذاری بوده و برای مکان این کارخانه در شهرک صنعتی 26 هزار متر مربع نیاز خواهد بود که 4.5هکتار زمین با توجه به طرح قابل توسعه پروژه و ایجاد واحدهای جانبی دیگر  در نظر گرفته شده که در اختیار سرمایه گذار طرح قرار خواهد گرفت و موضوع در دست پیگیری است.

رنجبرزاده اظهار داشت: این پروژه در فاز اول برای 300 نفر و با تکمیل پروژه تا 750 نفر به صورت مستقیم و با توجه به حجیم بودن قطعه رینگ آلومینیومی خودرو و حمل و نقل بیش از 3500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد و آورده بزرگی برای شهرستان بوده که صنعتی شدن این منطقه را همراه با رضایتمندی و اشتغال نسبی پایدار  جوانان جویای کار را حاصل می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای طرح فوق موجب سرمایه گذاری قابل اطمینان بوده و ارز از داخل کشور خارج نخواهد شد،اضافه کرد:احداث کارخانه قطعات رینگ خودرو بزرگترین هدیه صنعتی در اسدآباد در سال جدید بوده که ظرف 18 ماه با آغاز عملیات عمرانی ،طرح باید به نتیجه مطلوب رسیده و در سال آینده افتتاح شود.

انتهای پیام/ج

کارخانه تولید قطعات رینگ آلومینیومی در اسد آباد احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.