ادعای دبیرکل ناتو: حمله موشکی اخیر آمریکا و متحدانش، اخطاری برای سوریه، روسیه و ایران بود

«ینس استولتنبرگ» مدعی شد حمله موشکی روز شنبه آمریکا و متحدانش به سوریه، اخطاری برای دمشق، مسکو و تهران بود.

دبیر کل ناتو: حمله موشکی به سوریه، اخطاری برای دمشق، مسکو و تهران بودبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، ضمن اظهارنظر در خصوص حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه مدعی شد حمله موشکی روز شنبه واشنگتن و متحدانش به سوریه، اخطاری برای دمشق، مسکو و تهران بود.

استولتنبرگ مدعی شد: «این عملیات به منظور کاهش  توانایی دمشق برای استفاده از سلاح های شیمیایی صورت گرفت.  روسیه مانع تحقیقات سازمان ملل در مورد احتمال استفاده دولت بشار اسد از سلاح های شیمیایی در دوما شد. این (حمله موشکی به سوریه) یک اخطار صریح به حکومت اسد، روسیه و ایران است».

وی با اشاره به اینکه ناتو مخالف مذاکره سیاسی با مسکو نیست، خاطر نشان کرد ناتو از اقدامات حمایتی ترکیه در خصوص مذاکره با روسیه استقبال می کند.

دبیرکل ناتو همچنین مجهز شدن ترکیه به سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه را حق مسلم برای یک عضو ناتو دانست.

بامداد روز 14 آوریل (شنبه 25 فروردین)، ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه پس از یک هفته اتهام زنی و مطرح کردن ادعایی مبنی بر اینکه دولت سوریه از سلاح های شیمیایی در دوما استفاده کرده است، برخی تاسیسات تحقیقاتی سوریه را هدف حمله موشکی قرار دادند. اگرچه نیروهای روسیه در این جنگ دخالتی نداشتند ولی شلیک همه موشک ها را رصد کردند.  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این حمله ها را اقدامی تجاوزکارانه علیه یک دولت مستقل توصیف کرد.

در پی افزایش تنش‌های بین المللی ناشی از حمله نظامی اخیر ائتلاف آمریکایی علیه سوریه، دبیرکل ناتو برای دیدار با مقامات ترکیه ای امروز دوشنبه وارد آنکارا شد. او قرار است با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، ترکیه ، سوریه ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
خدا با ما است و پشت و پناه مسلمانان است
آخرین اخبار