معاون وزیر علوم در امور بین الملل از گسترش همکاری دانشگاه‌های ایران با کشور افغانستان در زمینه‌های علمی و آموزشی خبر داد.

گسترش همکاری دانشگاه‌های ایران با کشور افغانستانحسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: وزیر معارف کشور افغانستان و تیم همراه مرکب از چند تن از روسای 5 دانشکاه بزرگ این کشور و معاونان آن در روز شنبه اول اردیبهشت ماه سال جاری برای تبادلات علمی و آموزشی در کشور حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: با کشور افغانستان در زمینه‌های آموزشی همکاری‌های خوبی داریم همچنین دوره‌های مشترک تحصیلی در سطوح مختلف و اجرای پروژه‌های مشترک علمی بین دو کشور  داریم و به دنبال گسترش بیشتر این تعاملات هستیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل اضافه کرد: این هیئت دانشگاهی برای بررسی چگونگی انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، دورهای تحصیلی مشترک، راه اندازی دوره های فنی حرفه ای در کشور افغانستان  وارد ایران می شوند.

زمینه مناسب برای توسعه همکاری با افغانستان در حوزه علمی

سالار آملی تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری علمی و فناوری ایران وکشور افغانستان وجود دارد و در این دیدار، دو طرف زمینه‌های گسترش همکاری‌های مشترک را بررسی می کنند.

وی یادآورشد:  قرار است در این نشست هیئت افغانستانی با دکتر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص شعبه دانشگاه آزاد  در افغانستان دیدار داشته باشند علاوه بر آن   مذاکراتی با وزیر بهداشت و آموزش پزشکی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار