اعلام آمادگی میراث فرهنگی برای راه اندازی موزه در تایباد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: میراث فرهنگی آمادگی دارد که در صورت پیش‌بینی فضایی از سوی شهرداری و شورای شهر تایباد نسبت به احداث موزه در این شهرستان اقدام کند.

اعلام آمادگی میراث فرهنگی برای راه اندازی موزه در تایبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ابوالفضل مکرمی فر امروز  در سفر به تایباد و دیدار با فرماندار این شهرستان گفت: تایباد از نظر فرهنگی بسیار ثروتمند است و از نظر تاریخی آثار و بنا‌های بسیار ارزشمندی در اختیار دارد.

وی افزود: یکی از شاخص‌ترین بنا‌های شهرستان تایباد مزار مولانا ابوبکر تایبادی است که اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نسبت به محوطه سازی و مرمت این بنا اقدام خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های صنایع دستی این شهرستان ادامه داد: در بحث صنایع دستی و کار آفرینی در این حوزه هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات به‌ویژه تسهیلات روستایی نداریم و اداره کل میراث فرهنگی آمادگی دارد در همه زمینه‌ها به توسعه گردشگری و صنایع دستی در تایباد کمک کند.

مکرمی‌فر گفت: میراث فرهنگی این آمادگی را دارد که در صورت پیش بینی فضایی از سوی شهرداری و شورای شهر تایباد نسبت به احداث موزه در این شهرستان اقدام کند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، با بیان این‌که در حوزه گردشگری احداث واحد‌های بوم‌گردی در دستور کار میراث فرهنگی تایباد قرار گرفته است، افزود: نبود واحد اقامتی در شهرستان تایباد مشکل بزرگی است و این امر سبب شده تا گردشگران کم‌تر در این شهرستان ماندگاری داشته باشند.


مزارمولانا ابوبکر تایبادی قطب گردشگری می‌شود

 

فرماندار تایباد هم در این دیدار  بر ضرورت بازسازی مزار مولانا ابوبکر تایبادی و تبدیل آن به عنوان قطب گردشگری تاکید کرد گفت: تایباد دروازه ورودی به کشور است و دارای پتانسیل‌های زیادی است برای بهره گیری از این ظرفیت‌ها باید در تایباد اماکن اقامتی و گردشگری ایجاد شود.

شرافتی راد ادامه داد: کار‌های زیادی از طریق شورای شهر و شهرداری برای توسعه گردشگری و استفاده از پتانسیل‌های این حوزه انجام شده است، اما احتیاج به حمایت اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی داریم.

وی افزود: با توجه به شرایط مرزی تایباد، شاهد رفع مشکلات و موانع موجود در توسعه گردشگری صنایع دستی و بعضا رفع اختلافات بین اوقاف و میراث هستیم.

فرماندار شهرستان تایباد گفت: اگر به مزار مولانا توجه شود مانند عطار شناخته و موجب رونق گردشگری شهرستان می‌شود، مجموعه آرامگاه مولانا باید بازسازی، بهسازی و مرمت شود تا در آینده نزدیک به کانون گردشگری تبدیل شود.

شرافتی راد با اشاره به موزه مردم شناسی تایباد و تقویت آن گفت: اجرای اهداف گردشگری در روستا‌های این شهرستان باعث رشد و گسترش توسعه گردشگری و واحد‌های بوم گردی در این شهرستان می‌شود.

انتهای پیام//م.ط
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار