نماینده روسیه در سازمان ملل: اجرای تحقیقات تازه برای تعیین مقصر حمله شیمیایی در سوریه معنا ندارد

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت اجرای تحقیقات تازه برای تعیین مقصر حمله شیمیایی در سوریه معنا ندارد، زیرا آمریکا و متحدانش همین حالا به عنوان قاضی و مجری اعدام عمل کرده‌اند.

نماینده روسیه در سازمان ملل: اجرای تحقیقات تازه برای تعیین مقصر حمله شیمیایی در سوریه معنا نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه روز سه شنبه به شورای امنیت سازمان ملل گفت اجرای تحقیقات تازه برای تعیین مقصر حمله شیمیایی در سوریه معنا ندارد زیرا آمریکا و متحدانش همین حالا به عنوان قاضی و مجری اعدام عمل کرده اند.

شورای امنیت برای ششمین بار طی 9 روز گذشته درباره سوریه تشکیل جلسه داد در حالی که روسیه و کشورهای غربی بر سر حمله شیمیایی در دوما با هم به شدت اختلاف پیدا کرده اند.

روسیه خواستار نشست روز سه شنبه بر سر شهر رقه در شمال سوریه و اردوگاه ربکان برای آوارگان سوری در نزدیکی مرز عراق و اردن شد.

کلی کوری، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل در این نشست گفت: «روسیه ما را به اینجا خوانده است تا در یک کمپین تبلیغاتی توجه ما را از فجایع ارتکابی دولت سوریه منحرف کند.»

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل تلاش غرب برای اجرای تحقیق تازه درباره حمله شیمیایی در دوما را رد کرد و گفت: «وقتی آمریکا و متحدانش مجرم را تعیین و عملا مانند جلاد خودخوانده عمل کرده‌اند، ایده ایجاد سازوکار تازه برای انتساب مسئولیت مربوط به استفاده از تسلیحات شیمیایی دیگر معنا ندارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار