رئیس شورای شهر قم مطرح کرد؛

بلوار مرجعیت تا یک ماه آینده بهره برداری می شود

رئیس شورای شهر قم گفت:بلوار مرجعیت به طول 9 کیلومتر با اعتباری بیش از 110 میلیارد تومان تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم سه شنبه شب در دیدار با آیت الله مصباح یزدی، با اشاره به اینکه نخستین تصمیم جدی شورای شهر ابقاء شهردار قم بود، اظهار کرد: مدیریت و توسعه شهری یکی از موضوعات مهمی است که تمام اعضای شورا بر سایه همدلی، وحدت و کار کارشناسی نسبت به آن اهتمام داشتند.

وی با بیان اینکه مجموعه اعضای شورا بر تمام کمیسیون‌ها ناظر هستند، مطرح کرد: وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر است چراکه پاسخ به نیازهای مردمی یکی از اهداف و برنامه های اصلی این اعضا است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شهر قم برنامه افق 20 ساله و 5 ساله را برای خود در نظر گرفته است، عنوان کرد: در بحث لایحه بودجه سال 97 کمیسیون‌های مختلفی برگزار شده و بودجه سال 97 شهرداری و 15 سازمان وابسته آن به اعتبار دو هزار و 200 میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه نگاه به شرایط اقتصادی و واقعیت‌گرایی در تصویب بودجه سال 97 در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی سختی قرار داریم و نباید هزینه‌های اضافی به جامعه تحمیل شود در نتیجه در سال 97 هیچ گونه افزایش عوارض ساختمانی نداشته‌ایم و مبنای آن همان تعرفه سال 95 است.

جلالی با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های شورای شهر برخورداری مردم تمام مناطق از امکانات یکسان بوده است، تصریح کرد: توزیع منابع موجود به صورت عادلانه، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و در دستور کار قرار دادن برخی از پروژه‌های اساسی از دیگر اقداماتی است که توسط شورای اسلامی شهر قم دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه پردیسان با جمعیت حدود 150 هزار نفر از نظر راه دسترسی مشکلی دارد، یادآور شد: بلوار مرجعیت به طول 9 کیلومتر با اعتباری بیش از 110 میلیارد تومان تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم از اجرای عملیات عمرانی در بلوار فردوسی و میدان ولیعصر(عج) یاد کرد و گفت: یکی از اقداماتی که باید در بحث هسته مرکزی انجام می‌شد و از 50 سال قبل طراحی شده فاز پنج بلوار عماریاسر است که با اراده شورای پنجم در حداکثر چهار سال این پروژه مهم با اعتبار 80 میلیارد تومانی و تملک 900 پلاک به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در سال 97 برای کاهش ترافیک در تقاطع‌های اصلی پنج پل سه سطحی برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: حوزه مدیریت شهری فعالیت‌های گسترده‌ای را با اعتقاد بر اینکه تعامل و هم‌فکری میان شورا و شهرداری موجب کسب موفقیت‌های بیشتری می‌شود، دنبال می‌کند.

جلالی با بیان اینکه در شورای پنجم پرهیز از هرگونه سیاست‌زدگی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: فاز یک مترو قم تکمیل شده و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ت

تکمیل فاز یک مترو قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.