موشک فالکون اسپیس ایکس شکارچی ناسا را به فضا برد+ تصاویر

جدیدترین ماهواره ساخت ناسا برای بررسی امکان وجود حیات فرازمینی به فضا پرتاب شد و در آینده نزدیک ماموریت خود را آغاز می‌کند.

 به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماهواره شکارچی ناسا مشهور به (TESS) به تازگی از پایگاه فضایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral) به وسیله موشک فالکون نه (SpaceX Falcon ۹) شرکت اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد.


این ماهواره قراراست برای جست و جو در زمینه یافت حیات فرازمینی مورد استفاده قرار بگیرد و قیمت ساخت آن حدود ۳۳۷ میلیون دلار بوده است.


ماهواره TESS قراراست به جست و جو برای یافت حیات فرازمینی درفاصله ۳۰۰ سال نوری بپردازد.


به گفته ایلان ماسک، این یازدهمین پروازموفق موشک فالکون ۹ و ماهواره TESS قراراست ادامه ماموریت فضاپیمای کپلر ناسا را انجام دهد.


درساخت این ماهواره از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده شده و قادربه عکس برداری از ۸۵ درصد کل فضای آسمان در ۳۰۰ سال نوری است.

با بررسی اشیای بسیار دورتر از اشیایی که کپلرآن‌ها را شناسایی کرده است، دانشمندان امیدوار هستند TESS بتواند سرنخ‌های جدیدی درمورد امکان حیات فرازمینی به دست آورد.


این ماهواره ‌بعد ازگذشت ۶۰ روز سفر درفضا از زمان پرتاب و انجام پاره‌ای آزمایش‌ها برای کنترل تجهیزات از روی زمین ماموریت دو ساله خود را آغاز خواهد کرد.

 

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علم
۱۳:۴۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
علم
۱۳:۴۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار