شیخ نعیم قاسم: جنگ منطقه‌ای از نظر سیاسی دور از انتظار است

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که وقوع جنگ منطقه‌ای از نظر سیاسی دور از انتظار است، هرچند نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: وقوع جنگ منطقه‌ای از نظر سیاسی بعید است هرچند نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد.

 شیخ نعیم قاسم در گفتگو با العهد در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چه چیزی سبب می‌شود برخی نیرو‌های سیاسی لبنان از گفتمان تحریک آمیز استفاده کنند، گفت: ما تصمیم گرفتیم به گفتمان‌های تحریک آمیز پاسخ ندهیم، پاسخ مهم و تاثیرگذار ما این بود که برنامه انتخاباتی کاملی به مردم عرضه کردیم و این در حالی است که جریان «المستقبل» برنامه انتخاباتی ندارد و تحریک آمیز رفتار می‌کند و در نهایت این مردم هستند که باید مقایسه کنند و ببینند کدام انتخاب درست است.

شیخ نعیم قاسم در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره دخالت برخی سفارتخانه‌ها در حوزه‌های انتخاباتی و سفر‌های برخی از اعضای این سفارتخانه‌ها به مناطق مختلف و همچنین شایعاتی درباره پرداخت پول به رای دهندگان چیست تصریح کرد: از نظر ما دخالت برخی از سفارتخانه‌های عربی و غیر عربی اقدامی از روی یأس است، زیرا گروههای وابسته به این سفارتخانه‌ها در لبنان یعنی همان کسانی که در تصمیم گیری‌های خود به آن‌ها اقتدا و از فرامین آن‌ها پیروی می‌کنند، خواسته‌های این سفارتخانه‌ها را محقق نکردند و در نتیجه این سفارتخانه‌ها به دخالت مستقیم متوسل شدند و این نکته‌ای منفی برای کسانی است که از این سفارتخانه‌ها دستور می‌گیرند و خدا را سپاس که حقیقت برای مردم نمایان شد و مردم هم اکنون کاملا می‌دانند چه کسی با توصیه‌های خارجی فعالیت می‌کند و چه کسی براساس تصمیمات ملی عمل می‌کند.

وی افزود: این حقیقت برای مردم آشکار شد و من معتقدم دخالت سفارتخانه‌ها هیچ تاثیری بر نتایج انتخابات نخواهد گذاشت، زیرا نتایج به رای و تصمیم مردم مرتبط است و مردم صرف نظر از دخالت‌های این سفارتخانه ها، تصمیم نهایی را می‌گیرند.

 شیخ نعیم قاسم در پاسخ به این پرسش که رابطه حزب الله با برخی از گروه‌های سیاسی قبل از برگزاری انتخابات چگونه است گفت: رابطه با «جریان ملی آزاد» از نظر سیاسی و راهبردی با وجود اختلاف در برخی حوزه‌های انتخاباتی، به خواست خدا همچنان ثابت و استوار است.

وی همچنین درباره رابطه حزب الله با جریان «المرده» گفت: ما با آن توافق کامل داریم و هیچ اختلافی بین ما و آن‌ها در هیچ حوزه انتخاباتی وجود ندارد.

معاون دبیر کل حزب الله درباره ولید جنبلاط گفت:: وی ائتلافات خاص خود را داشت و ما با وی در ائتلاف نبودیم.

وی همچنین درباره جریان المستقبل گفت: با المستقبل در هیچ حوزه‌ای ائتلاف نکردیم.

خبرنگار از شیخ نعیم قاسم پرسید: برخی نگرانند مبادا جنگی منطقه‌ای انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد در حالیکه سخن از پاسخ احتمالی ایران به تجاوز به سوریه به میان می‌آید، آیا چنین نگرانی درباره انتخابات وجود دارد؟

شیخ نعیم قاسم پاسخ داد وقوع جنگی منطقه‌ای از نظر سیاسی بعید است هرچند هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند چه اتفاقی خواهد افتاد. ما از غیب خبر نداریم با این حال امیدواریم انتخابات در زمان تعیین شده و به صورت عادی برگزار شود و این احتمال قویتر است، با این حال نمی‌دانیم آیا اتفاقات غافلگیر کننده‌ای خواهد افتاد یا خیر.

انتهای پیام/

اظهارات شیخ نعیم قاسم درباره احتمال وقوع جنگ در منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار