مسکو: صنعت دفاعی روسیه با بررسی موشک‌های غربی در سوریه تقویت خواهد شد

کمیسیون صنعتی-نظامی روسیه اعلام کرد که صنعت دفاعی این کشور با بررسی موشک‌های عمل‌نکرده غربی در سوریه تقویت خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق گزارش ویکتور موراخوفسکی، عضو شورای کمیسیون صنعتی-نظامی روسیه، دو موشک در حملات اخیر که به فرماندهی آمریکا علیه سوریه انجام گرفت، پس از اصابت به هدف منفجر نشدند و توسط ارتش سوریه به روسیه واگذار شده اند تا متخصصان روس از آن‌ها استفاده کنند.

وی گفت: «این یافته‌ها شاید برای کشورمان بسیار سودمند باشند. از آنجایی که ما استراتژی توسعه خودمان را داریم، کارشناسان روس از الگو‌های تسلیحاتی غربی تقلید نمی‌کنند، ولی اینکه با آخرین پیشرفت‌های نظامی کشور‌های غربی آشنا شوند، برای آن‌ها جذاب خواهد بود. برخی از موشک‌ها که در حمله به سوریه مورد استفاده قرار گرفت، از مدل‌های جدید نبودند، و برخی مدل‌های دیگر برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته اند.»

این موشک‌های عمل نکرده که نیرو‌های سوریه آن‌ها را پیدا کردند، روز هجدهم آوریل به روسیه تحویل داده شدند و طبق توضیحات موراخوفسکی، به دلیل مدل‌های نسبتا جدید آنها، جذابیت ویژه‌ای خواهند داشت.

این تحلیلگر نظامی در ادامه گفت: «نگاه کردن به موشک آمریکایی JASSM-ER که برای اولین بار در میدان جنگ مورد استفاده قرار گرفت، جالب خواهد بود. بررسی این موشک‌ها به روسیه در بهبود سیستم‌های پدافند هوایی و سیستم‌های جنگ الکترونیک کمک خواهد کرد.»

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، از مجموع ۱۰۳ موشک شلیک شده به سوریه، ۷۱ فروند توسط پدافند هوایی ارتش سوریه منهدم شدند.

انتهای پیام/

تقویت صنعت دفاعی روسیه با بررسی موشک‌های عمل‌نکرده غربی در سوریه

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار