نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس گفت: راه نجات و توسعه استان توجه ویژه به مرکز استان است. شهر اهواز باید الگویی برای سایر شهر‌ها و شهرداری‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اقبال محمدیان، نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: یک سوم جمعیت استان خوزستان در مرکز استان ساکن هستند که معادل یک و نیم میلیون نفر است و از این جمعیت هم باز یک سوم حاشیه‌نشین هستند. استانی که عنوان قطب اقتصادی و قلب تپنده اقتصاد کشور را دارد با داشتن ظرفیت‌های بالای نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی در بحث حاشیه‌نشینی وضع نامناسبی دارد.

وی افزود: اگر نیاز باشد طرح تحقیق و تفحص از وزارت نفت مطرح شود، این موضوع باید پیگیری شود. از سهم نفت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت نشده و از نزدیک امروز جاده‌های ناامن خوزستان را اعضای کمیسیون دیدند.

محمدیان بیان داشت: از شیراز تا گچساران و بهبهان، جاده 2 بانده است اما وارد خوزستان که می‌شوید، ناگهان یک بانده می‌شود و باعث بروز تصادف جاده‌ای می‌شود و بعد مجروحان هم به بیمارستان‌های فاقد امکانات منتقل می‌شوند.

 نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس عنوان کرد: کمبود امکاناتی درمانی و بهداشتی در خوزستان وجود دارد و گاها در برخی شهرستان‌ها، ۲۰۰ نفر در صف پذیرش یک پزشک عمومی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م

توسعه اهواز راه نجات خوزستان

برچسب ها: نفت ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.