غلامی مطرح کرد؛

توسعه همكاری اساتيد ايران و افغانستان در آموزش و پژوهش

وزیر علوم گفت: همکاری اساتید ۲ کشور، گام بلندی در توسعه ارتباط علمی و تحقیقاتی است، از این انتقال دانش استقبال می‌کنیم.

گسترش همكاري اساتيد دو كشور ايران و افغانستان در زمينه هاي آموزشي و پزوهشيبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم در دیدار با نجیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی افغانستان در این وزارتخانه برگزارشد، گفت: ما همیشه با مجموعه و مسئولان افغان دیدار داشته‌ایم و در صدد استمرار این ارتباط دیرینه و تاریخی میان 2 کشور هستیم.

وی ادامه داد:ما این سفر را به فال نیک می گیریم و امیدواریم در این سفر دستاوردهای خوب علمی و فناوری میان 2 کشور ایجاد شود .

وزیر علوم تصریح كرد: قطعا حضور وزیر تحصیلات عالی افغانستان در کشوراز اهمیت بالایی برخوردار است و درصدد این هستیم فعالیت‌های  2 كشور را گسترش دهیم.

زبان مشترک ایران و افغانستان نقطه قوت گسترش ارتباطات علمی 

غلامی اظهار داشت: زبان مشترک میان 2 كشور می‌تواند در بحث آموزش عالی و دوكشور همكاری خوبی داشته باشد، ما همیشه دانشجویان افغان را مانند دانشجوهای خودمان می دانیم و لذا این فرصت خوبی است كه با خیالی آسوده آموخته‌های خودمان را منتقل كنیم.

وی در ادامه به حضور اساتید 2 كشور اشاره كرد و گفت: همكاری اساتید 2 كشور، گام بلندی در زمینه گسترش ارتباط علمی و تحقیقاتی است و ما از انتقال دانش میان اساتید استقبال می‌كنیم.

غلامی بیان كرد: ما در دانشگاه‌ها به فواید توسعه روابط با كشورهای دیگر اشاره داریم و در تلاش هستیم این ارتباطات با كشورهای مختلف بخصوص كشورهای همسایه در اولویت قرار گیرد.

وزیر علوم در ادامه به جایگاه علمی كشور اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته  از نظر سرعت رشد علم در رتبه خوبی قرار داشتیم و جایگاه کشورمان از نظر تولید علم در رتبه 16 دنیا قرار دارد. 

وی بیان كرد:خوشبختانه ما به لحاظ علمی جایگاه مطلوب و خوبی را داریم به طوری كه در دنیا رتبه سوم در نانو و رتبه 7 زیست شناسی را  به خود اختصاص دادیم.

اقدامات ایران در زمینه تولید فناوری‌های نوین

غلامی با اشاره به اقدامات ایران در عرصه‌ تولید فناوری‌های نوین افزود: 42 پارک علم و فناوری در 190 مرکز رشد در کشور ایجاد شده است که این مراکز ضمن فراهم کردن اشتغال 30 هزار نفر، موفق به فروش 3 هزار میلیارد تومانی شده‌اند.

وزیر علوم گقت: در حال حاضر ما در مجموعه‌های دانشگاهی 3 هزار شركت دانش بنیان ایجاد كردیم كه به سرعت رشد كرده‌اند؛ خوشبختانه در این زمینه عملكرد خوبی داشته ایم.

وی تصریح كرد: در آزمون پذیرش دانشجو تجربه خوبی داریم، سازمان سنجش  در زمینه پذیرش دانشجو 46 سال سابقه دارد وحالا می‌خواهیم این سابقه را به كشور افغانستان منتقل كنیم.

غلامی یادآورشد: از توسعه ارتباط بین المللی با مراكز افغانی و یا هر كشور دیگری در زمینه های علمی و پ‍ژوهشی خشنود می‌شویم.

در ادامه این برنامه نجیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی افغانستان گفت: 2 كمشور با وجود زبان و فرهنگ مشترک می‌توانند در زمینه‌های علمی و پژوهشی همكاری خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما از این دیدار استقبال می كنیم و امیدواریم همكاری‌های دو كشور ارتقا یابد و دوام پیدا كنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
آخرین اخبار