کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

غربی ها باید بپذیرند برجام غیر قابل تغییر است

غربی ها باید بپذیرند که برجام غیر قابل تغییر است.رییس کمیته اظلاع رسانی خانه احزاب گفت: ایران هیچ گونه محدودیتی برای توان دفاعی خود نمی پذیرد و غربی ها باید بپذیرند که برجام غیر قابل تغییر است.

حسین کنعانی‌مقدم رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توافق آمریکا و اروپا در اصلاح مفاد برجام، اظهار کرد: با توجه به مواضع رسمی دولتمردان کشورمان ایران هیچ تغییری را در برجام نخواهد پذیرفت و حتی ما زیر بار تغییرات محتوایی این قرارداد نیز نخواهیم رفت. 

وی افزود: به نظر می‌رسد که اروپا و آمریکا به دنبال آن هستند که درباره برجام توافقی داخلی را صورت دهند.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: شواهد امر حاکی از آن است که آمریکا سعی دارد تا با خروج از برجام توپ را در زمین کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلیس بیندازد و حتی با تعهدات خاص کشورهای چین و روسیه را وادار به انجام سیاست‌های دلخواه خود کند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب بیان کرد: اگر چنین شود تصمیم با ایران است که با چنین تغییر موضعی در سیاست‌های آمریکا و اروپا در برجام باقی می‌ماند و یا خیر.

وی ادامه داد: اگر قرار بر این باشد که با ادامه راه برجام تحریم‌ها علیه ایران ادامه یافته و این قرارداد نفعی برای ما نداشته باشد، ما باید از این قرارداد خارج شده و توسعه فناوری‌های هسته‌ای را از سر بگیریم.

کنعانی‌مقدم با اشاره به اضافه شدن بحث موشکی به برجام، تأکید کرد: در بندی از قرارداد برجام قید شده که ایران نباید از موشک‌هایی که می‌توانند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند استفاده کند و این در حالی است که ما نه کلاهک هسته‌ای داریم و نه ساختار موشکی که قابلیت حمل چنین کلاهک‌هایی را داشته باشد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در پایان خاطرنشان کرد: ایران هیچ گونه محدودیتی برای توان دفاعی خود را نخواهد پذیرفت و اگر غربی‌ها بخواهند بر این امر اصرار بورزند این امر به معنای نقض برجام تلقی می‌شود و باید بدانند که برجام غیرقابل تغییر است.


انتهای پیام/

خروج آمریکا از برجام پیروزی دیپلماتیک دیگری برای ایران رقم خواهد زد

خروجی سیاست‌های آمریکا و اروپا درباره برجام یکسان است/ اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند

برچسب ها: خانه احزاب ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار