عبدالله: حملات تروریستی نمی تواند مانع برگزاری انتخابات شود

رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به انفارهای خونین کابل و بغلان با صدور پیامی تاکید کرد که این اقدامات تروریستی نمی تواند مانع برگزاری انتخابات شود.

عبدالله: حملات تروریستی نمی تواند مانع برگزاری انتخابات شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به انفارهای خونین کابل و بغلان با صدور پیامی تاکید کرد که این اقدامات تروریستی نمی تواند مانع برگزاری انتخابات شود.

در پیام ریاست ارائی دولت افغانستان آمده است: «تروریستان امروز به شهروندان آگاه، با همت و سربلندی حمله کردند که می رفتند تا سرنوشت خود و کشورشان را به‌گونۀ مسالمت‌آمیز رقم بزنند و آیندۀ خود و کشورشان را تضمین نمایند. آنها همچنان دانش‌آموزان و نوجوانان بی‌گناه را مورد حملۀ کور خود قرار دادند. »

این بیانیه افزوده است: «امروز تروریستانِ کوردل و قسی‌القلب، آزادی، برابری و مردم‌سالاری را هدف قرار دادند. این جنایت کاران با چنین حملاتی، تلاش می‌ورزند از پیشرفت، آبادی و آزادی افغانستان جلوگیری کنند. اما مردم افغانستان همواره ثابت کرده‌اند که تسلیم چنین اهداف شوم و براندازانه نخواهند شد.»

عبدالله افزود: «حملاتی از این دست نمی‌تواند از برگزاری انتخابات و حق تعیین سرنوشت سیاسی توسط شهروندان کشور جلوگیری کند. مردم افغانستان با قبول دشواری‌ها ثابت کرده‌اند که به پروسۀ سیاسی و مردم‌سالاری متعهد هستند.»

ریاست اجرائی دولت افغانستان در این پیام تاکید کرد: «حکومت افغانستان مطابق زمان تعیین شده متعهد به برگزاری انتخابات به موقع و شفاف می‌باشد. هیچ گزینه و بدیلی در برابر انتخابات وجود ندارد.»

گفتنی است که صبح امروز انفجاری مهیب در نزدیکی یک مرکز ثبت نام انتخاباتی در کابل نیز به وقوع پیوست که 31 کشته و 54 زخمی بر جای گذاشت. گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی کابل را به عهده گرفت.

همچنین ظهر امروز انفجاری در نزدیکی یک مرکز انتخاباتی در ولایت بغلان رخ داد که 9 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.