دیدار رئیس بخش ورزش و جوانان یونسکو با دبیر کل کمیته ملی المپیک

الکساندر شیشلیک رئیس بخش ورزش و تربیت بدنی یونسکو با حضور در کمیته ملی المپیک با شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رئیس بخش ورزش و جوانان یونسکو با دبیر کل کمیته ملی المپیکبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از کمیته ملی المپیک؛الکساندر شیشلیک رئیس بخش ورزش و تربیت بدنی یونسکو با حضور در کمیته ملی المپیک با شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار شاهرخ شهنازی ضمن خیر مقدم به رئیس ورزش و تربیت بدنی یونسکو از سفر به ایران ابراز داشت: ورزش نقش به سزایی در گسترش صلح و برادری و برابری داشته  است و در این میان یونسکو به خوبی توانست در عرصه جهانی فعالیت کند که جای تقدیر و تشکر دارد.

او ادامه داد:ایران تاریخ غنی دارد و  پس از پیروی انقلاب اسلامی در زمینه ورزش سرمایه گذاری خوبی داشته است همچنین در این مدت توجه بیشتری به ورزش بومی محلی ،گسترش ورزش در میان بانوان و مبارزه با دوپینگ شده است.

دبیر کل کمیته ملی المپیک تصریح کرد:تاکید مسئولان ورزش ایران و کمیته ملی المپیک بر داشتن ورزش پاک باعث شده است تا ضمن آموزش و نظارت های لازم، بتوانیم همواره کاروانی پاک در اعزام به بازیهای المپیک و یا آسیایی داشته باشیم.

شهنازی خاطر نشان کرد: توجه به ورزش بانوان و ورزشهای بومی محلی از الویت های ورزش کشور و کمیته ملی المپیک بوده است به طوریکه امروز زنان ورزشکار ایرانی پا به پای مردان در رقابتهای بین المللی مدال کسب می کنند.

همچنین تاکید و توجه بسیاری بر گسترش ورزش های بومی و محلی داشته و حتی فدراسیون های د اخلی و بین المللی هم داریم و هر ساله به مناسب روز جهانی المپیک ما آنرا بطور هفتگی در اکثر شهر های دور افتاده و مراکز تاریخی و طبیعی با برپایی ورزشهای روستایی،محلی و بومی روز المپیک را گرامی می داریم و حاضریم در این زمینه همکاری همه جانبه ای با یونسکو داشته باشیم.

در ادامه الکساندر شیشلیک رئیس ورزش یونسکو ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران اظهار کرد: بدون تردید ایران با توجه اینکه در سالهای اخیر رشد خوبی در زمینه ورزش داشته است  همکاری خوبی  در برخی زمینه ها همچون رشته های رزمی با هم داشته باشیم.
او تصریح کرد: بدون تردید هر چقدر ورزش در بین ملل و مردم افزایش یابد جدای از افزایش سلامتی، باعث گسترش صلح جهانی خواهد شد که البته باید مراقبت های لازم هم از آن بشود.
رئیس بخش ورزش و تربیت بدنی یونسکو خاطر نشان کرد:ورزش زنان در ایران طی سالهای اخیر رشد بسیار خوبی در عرصه قهرمانی و همگانی داشته و این امر بر کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام /


دیدار رئیس بخش ورزش و جوانان یونسکو با شاهرخ شهنازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.