مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان گفت: مدارس و مراکز غیردولتی استان سمنان بار مالی آموزش‌ و پرورش را 87.5 میلیارد تومان کاهش می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ارتقای آموزش‌های علمی و سطح باسوادی در استان سمنان یکی از رویکردهای مهم آموزش‌وپرورش است،گفت: بالغ‌بر 10 هزار و 250 نوآموز در استان سمنان مشغول به تحصیل هستند و213 مرکز پیش‌دبستانی در استان سمنان فعالیت می‌کنند که این امر حاکی از پوشش حداکثری کودکان در دوره پیش‌دبستانی است.

وی در ادامه افزود: توسعه فضای آموزشی در استان سمنان از دیگر رویکردهای آموزش‌ و پرورش است و  درمجموع 24 هزار و 980 دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و دوم در سراسر استان در حال تحصیل هستند.بیش از 3 هزار دانش‌آموز استان تحت پوشش خرید خدمات آموزشی هستند و یک‌ چهارم ظرفیت مدارس و دانش‌آموزان استان در بخش غیردولتی قرار دارد و توسعه مشارکت خیران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این بخش در دستور کار است.

دستورانی تصریح کرد : مدارس و مراکز غیردولتی استان سمنان سالانه 87.5 میلیارد تومان بار مالی آموزش‌وپرورش را کاهش می‌دهد و بیش از 5 هزار نفر نیروی انسانی در بخش مراکز و مدارس غیردولتی استان به‌کارگیری شدند.

انتهای پیام / گ

بیش از ۳ هزار دانش‌آموز استان سمنان تحت پوشش خرید خدمات آموزشی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.