پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات اجرایی سد کرم آباد پلدشت/بهره برداری در سال جاری

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی سد کرم آباد پلدشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ در جریان بازدید شفیعی معاون طرح و توسعه شرکت مدیریت منابع آب ایران از  از بخش‌های مختلف پروژه سد کرم آباد پلدشت، شامل عملیات اجرایی شبکه‌ها و خط انتقال اصلی آب به سد و سایر بخش‌ها پروژه سد کرم آباد ،دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارش کامل از روند اجرایی پروژه کرم آباد با اشاره به کلیات طرح گفت: دراین پروه آب مورد نیاز به میزان ۶/۱۱۲ میلیون مترمکعب در سال توسط ایستگاه پمپاژ بر روی رودخانه ارس موسوم به قنبرکندی ۲ پمپاژ شده و بوسیله خط انتقالی به طول ۲۱ کیلومتر و به ظرفیت ۵.۴۹ متر مکعب در ثانیه از دریاچه پشت سد ارس به سد کرم آباد و نیز اراضی واحد‌های عمرانی شبکه آبیاری بهنگام( برداشت مستقیم از خط انتقال )منتقل میگردد.
وی افزود: با توجه به اجرای سد کرم آباد و ایجاد امکان ذخیره و تنظیم آب، امکان برداشت آب با سناریو‌های مختلف از لحاظ نوع مصرف( به ویژ ه. صنعت )و توزیع ماهیانه برداشت با اعمال تمهیدات لازم در آینده وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با تشریح اهداف سد گفت: استفاده از حقابه ایران از رودخانه مرزی ارس امکان ذخیره و تنظیم آب از ریق سد کرم آباد به میزان حدود ۶/۱۱۲ میلیون متر مکعب در سال، امکان توسعه ۲۲۳۰۰ هکتار ناخالص) ۱۹۲۵۹ هکتارخالص از اراضی حاشیه ارس با اجرای شبکه‌های آبیاری مدرن، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و بهبود وضعیت اقتصادی در منطقه و امکان ایجاد فضای گردشگری در محدوده ر. و رونق اکوتوریسم از مهمترین اهداف سد کرم آباد به شمار می‌آید.
مهندس دانشجو با اشاره به عملیات ساخت این سد گفت: سد کرم آباد ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و بر اساس برنامه زمان بندی در سال جاری به بهره برداری میرسد.
انتهای پیام/ح

بهره برداری از سد کرم آباد  پلدشت درسال جاری

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.