احتمال انحلال «اداره عالی مبارزه با فساد اداری» در افغانستان

دولت افغانستان پس از تدوین استراتژی جدید برای مبارزه با فساد اداری تصمیم گرفته است تا اداره عالی مبارزه با فساد اداری را با دادستانی کل افغانستان ادغام کند.

احتمال انحلال «اداره عالی مبارزه با فساد اداری» در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دولت افغانستان پس از تدوین استراتژی جدید برای مبارزه با فساد اداری تصمیم گرفته است تا اداره عالی مبارزه با فساد اداری را با دادستانی کل افغانستان ادغام کند.

از سوی دیگر، اداره عالی مبارزه با فساد اداری از دولت افغانستان خواسته تا تصمیم خود را در رابطه با انحلال این اداره مورد بازنگری قرار دهد.

«شمس‌الله جاوید»، رئیس اداره مبارزه با فساد اداری در شمال افغانستان در نشست خبری اعلام کرد که دولت افغانستان صلاحیت‌های این اداره را به حالت تعلیق درآورده است.

وی در ادامه تصریح کرد دولت افغانستان  با ایجاد معاونت مبارزه با فساد در دادستانی کل مسئولیت‌های اساسی این اداره را واگذار کرده است.

جاوید خاطرنشان کرد دولت افغانستان برای مبارزه موثر با فساد باید اداره عالی مبارزه با فساد اداری را به عنوان یک نهاد مستقل حمایت کند و اختیارات ویژه را برای آن درنظر بگیرد.

فساد اداری در یک دهه گذشته به معضل حل نشدنی و بزرگ در افغانستان تبدیل شده است.

به نوشته تسنیم، در پی افزایش فشارهای جامعه جهانی برای مبارزه با فساد در افغانستان دولت این کشور سال 1382 برای مهار این پدیده اداره عالی مبارزه با فساد اداری را ایجاد کرد.

این در حالی است که از آغاز به کار اداره عالی مبارزه با فساد اداری بیش از یک دهه گذشته و این اداره با وجود امکانات کافی و اختیارات قانونی دستاورد قابل توجهی در مبارزه با فساد نداشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار