نشست مشترک کارشناسان فائو و اساتید دانشگاه تبریز درباره دریاچه ارومیه

گروهی متشکل از کارشناسان داخلی و بین‌المللی از پروژه «برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه» نشست مشترکی را با اساتید و کارشناسان دانشگاه تبریز برگزار خواهد کرد.

نشست مشترک کارشناسان فائو و اساتید دانشگاه تبریز با موضوع اجرای « طرح آمارگیری از خانواده‌های کشاورز»به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروه کارشناسان داخلی و بین‌المللی از پروژه «برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه» که توسط سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) درحال انجام است، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور در تبریز نشست مشترکی را با اساتید و کارشناسان دانشگاه تبریز برگزار خواهد کرد.

هدف از این نشست که با عنوان «طرح آمارگیری از خانواده‌های کشاورز» برگزار خواهد شد، انجام طرح‌ آمارگیری خانواده‌های کشاورز در منطقه پایلوت است.

در این نشست عزیز البحری، مسئول راهنمایی فنی پروژه فائو در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، رائو ماتا، مشاور فنی پروژه ، شهریار رحمانی، مسئول اجرایی پروژه، رعنا حیدری (دستیار پروژه)، محمد وصال و سارا ترابی (مشاور اقتصادی-اجتماعی) حضور خواهند داشت.

همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه با سازمان خوار و بار ملل متحد (فائو)، با بازدید تیمی از کارشناسان این سازمان از دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۳ آغاز شد. در بهمن ماه سال ۱۳۹۴، پیش‌نویس پروژه فائو با حمایت مالی دولت ژاپن به ستاد احیا ارائه شد که منجر به امضای تفاهم‌نامه‌ای میان فائو و دولت ژاپن در اسفندماه ۱۳۹۴ و در نهایت امضای سند پروژه «برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه» در شهریور ماه ۱۳۹۵ میان ستاد احیا و فائو گردید.

اهداف اصلی این پروژه کمک به ستاد احیای دریاچه ارومیه برای توقف و تغییر رویه خشک شدن دریاچه، توانمندسازی ذی‌مدخلان ملی و ارائه راه حل‌های پایدار جایگزین و درآمدزا برای اجراست. از جمله دستاوردهای مورد انتظار این پروژه می‌توان به راه‌اندازی سامانه پیشرفته حسابداری آب و راه‌اندازی سامانه مدیریت خشکسالی (نوسانات اقلیمی) برای کل حوضه آبریز دریاچه ارومیه و راه‌اندازی سه پایلوت جداگانه جهت اجرای برنامه معیشتی اجتماعی-اقتصادی با جایگزین‌های پایدار، تدوین برنامه یکپارچه حوزه آبخیز و برنامه توانمندسازی و آموزش اشاره کرد. 

انتهای پیام/

 

همکاری کارشناسان بین المللی در زمینه احیای دریاچه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار