رئیس پلیس فتا استان قزوین توصیه کرد:

تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را در سیستم‌های متصل به اینترنت نگهداری نکنید

شهروندان از نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی در حافظه‌های تجهیزات قابل‌حمل نظیر گوشی، لپ‌تاپ، تبلت و ... جداً خودداری کنند.

تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را در سیستم‌های متصل به اینترنت نگهداری نکنیدبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم فخرالدین توکلی در این خصوص گفت: شخصی با مرجوعه قضایی در پلیس فتا استان قزوین حاضر و اظهار داشت تصاویر شخصی و خانوادگی اینجانب که در لپتاپ شخصی‌ام بوده مورد سرقت واقع شده و از طریق فضای مجازی برای پسرم ارسال شده و شخص انتشار دهنده تصاویر ما را تهدید به انتشار بیشتر این تصاویر در فضای مجازی می‌نماید.

این مقام ارشد انتظامی افزود:شاکی در ادامه توضیحات خود گفت: پسرم لپتاپ مرا که حاوی تصاویر و فیلم‌های خانوادگی بوده به مدرسه برده و تصاویر اینجانب پس از آن توسط شخص ناشناسی به سرقت رفته و از طریق فضای مجازی برای پسرم ارسال گردیده که تقاضای رسیدگی و شناسایی فرد مورد نظر را دارم.

سرهنگ دوم توکلی ادامه داد:کارشناسان پلیس فتا استان با بررسی بیشتر پرونده دریافتند متهم با استفاده از شماره تلفن مجازی اقدام به ایجاد اکانت تلگرامی نموده و از این طریق تصاویری که از شاکی در اختیار داشته برای پسر شاکی ارسال نموده و وی را تهدید به انتشار بیشتر تصاویر می‌نموده است که در ادامه با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم شناسایی و جهت بازجویی به مقر پلیس فتا استان انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا قزوین تصریح کرد: متهم که نوجوانی شانزده ساله و هم کلاسی پسر شاکی بود در اعترافات خود گفت: در پی اختلافاتی که با پسر شاکی داشتم در یک فرصت مناسب، زمانی که همکلاسی ام لپتاپ خود را برای لحظاتی ترک کرد تصاویر شخصی که درون لپتاپ وجود داشت را داخل فلش مموری خود کپی کردم و در شبکه اجتماعی تلگرام برای او ارسال و وی را تهدید به انتشار بیشتر در فضای مجازی نمودم.

سرهنگ توکلی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان از نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی در لپتاپ، تلفن همراه و تبلت که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند خودداری کرده چراکه امکان هک شدن، سرقت یا مفقودی این وسایل وجود دارد.

وی ادامه داد: کاربران میتواند برای نگهداری از تصاویر شخصی و خانوادگی خود از حافظه‌های جانبی مثل هارد اکسترنال، فلش مموری، کارت‌های حافظه، سی دی و دی وی دی استفاده کرده و آن را در جای امن و دور از دسترس دیگران نگهداری نمایند.

رئیس پلیس فتا در پایان خاطرنشان کرد: کلیه هموطنان می‌تواند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار