وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازنشستگی اساتید به معنای خروج آن‌ها از دانشگاه نیست/ منعی برای تدریس بازنشسته‌ها نداریم

غلامی با بیان اینکه بازنشستگی اساتید برجسته به معنای خروج آن‌ها از دانشگاه‌ها نیست، گفت: منعی برای تدریس بازنشسته‌ها نداریم.

منعی برای تدریس اساتید بازنشسته نداریممنصور غلامی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص منع تدریس اساتید بازنشسته در دانشگاه ها اظهار کرد: در آئین نامه استخدامی اعضای هئیت علمی و دستور العمل هایی که در کنار این آئین نامه ها به دانشگاه ها ابلاغ شده است؛ بهره گیری از  اساتید  بازنشسته در دانشگاه‌ها  را بلامانع اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه ها هم موظف هستند اتاق و امکانات لازم را در اختیار این اساتید قرار دهند و تا زمانی که خودشان تمایل داشته باشند در دانشگاه فعالیت خواهند داشت.

وزیر علوم تصریح کرد: بر اساس قانون، اساتید بازنشسته به لحاظ تدریس و تحقیق  می‌توانند فعالیت کنند و مدل قرارداد و همکاری را هم خودشان تعیین می‌کنند.

غلامی اضافه کرد: بازنشستگی اساتید برجسته به معنای خروج آنها از دانشگاه ها نیست و دسترسی دانشجویان و استفاده از تجربیات و همکاری در اجرای پروژه ها و تحقیقات  از این اساتید به روال طبیعی ادامه دارد.

وی بیان کرد: قوانین کشور در همه جای دنیا این را تعیین کرده که بعد از یک دوره خدمت،  افراد به  بازنشستگی می رسند و طبعا این یک روال طبیعی است و امیدواریم بتوانیم از وجود همه  اساتید پیشکسوت بعد از بازنشستگی در دانشگاه ها بهرمند شویم.

انتهای پیام/

اما و اگرهای تدریس اساتید بازنشسته در دانشگاه ها 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
حتما همین طوره
Iran (Islamic Republic of)
آ
۱۶:۴۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
باسلام

متاسفانه این قوانین بی جا موجب باز گرداندن اساتیدی میشوند که سنی از انها گذشته و حتی حوصله جواب دادن سلام دانشجوها هم نیستند و بسیاری از این اساتید با سن بالا نه توان آموزش و نه توان پژوهش دانشجوهای با سن کم دارند در واقع روبرو کردن جوانان این مملکت با افرادی سالخورده که نمیتوانند با نرم افزارها کار کنند باید بدانند که اساتیدی که سنی از انها گدشته و با دانشجویانشان خوب بودند دانشجویان این اساتید خودشان بر حسب اعتماد و علاقه به استادشان با ایشان حتی در بازنشستگی در ارتباط خواهند بود و نیازی به تصویب قانون و تبصره نیست که سایر اساتید با سن بالا دوباره سر کار بیایند لطفا کمی به فکر جوانان باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
هر کسی که دکتری دارد الزما نبایستی استاد دانشگاه بشود.
حالا برای ایجاد اشتغال دکتری های بیگار نباید استادهای پیشکسوت را خانه نشین کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
این اساتید بازنشسته به مرور به سمت پایان نامه فروشی سوق پیدا میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
با بودن این همه بیکار فوق لیسانس و دکترا چرا بازنشسته ها را بکار دعوت میکنید یک بیکار فوق لیسانس پسرم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
دانشجوی دکتری 25 ساله رو 2 واحد بهش نمیدین که بتونه زن وزندگی تشکیل بده
اون وقت به استاد بازنشسته 75 ساله 20 واحد درس میدن هر ترم خب به چه انگیزه ای دکتری بگیریم پس
Netherlands
ناشناس
۰۹:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
آیا این احتمال وجود ندارد همین اساتید بازنشسته در جذب نیروهای جوان به عنوان هیات علمی مداخله کنند و همچنان همان افرادی که شاگرد خودشان بوده اند را به عنوان هیات علمی بپذیرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
متاسفم عده ای جوون بیکار داریم روزهامون رو میگذرانیم اصلا فکر کار و زندگی نیستید برای ما...
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۰۹:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
جناب وزیر محترم علوم
پست و ردیف سازمانی این عزیزانی که بیش از 30 سال و بعضا 35 سال در کسوت هیئت علمی بوده و مطالب علمی سه دهه قبل را به خورد دانشجویان میدهند خالی کنید تا دو نتیجه مثبت اتفاق بیفتد.
1- هیئت علمی با سواد و جوان جذب می شوند و کمی از بار اشتغال تحصیل کرده ها مرتفع می شود
2- با توجه به اختلاف علمی فاحش نسل قدیم هیئت علمی که توان به روز رسانی خود را ندارند بعد از یک الی دو ترم خودشان داوطلبانه دانشگاه را ترک خواهند کرد و طرح تحول آموزش کمی به اهداف خود نزدیک می گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
در کشور ما بایستی امکانات و پژوهشکده هایی تاسیس شود و اساتیدها خصوصا بازنشستگان درآنجا همراه جوانان به تولید و کشف های علوم مشغول گرددند
آخرین اخبار