۹۰ درصد از ایران با خطر سیل و زلزله مواجه است

معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۹۰ درصد از ایران با خطر سیل و زلزله مواجه است و ۸۰ درصد مراکز جمعیتی ایران در معرض خطر سیل هستند.

۹۰ درصد از ایران با خطر سیل و زلزله مواجه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  بهنام سعیدی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به اهمیت جایگاه مدیریت بحران در کل کشور اظهار داشت: اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر در زمینه طرح جامع خطرپذیری سیل، زلزله و خشکسالی کار خوبی انجام داده ضمن اینکه در حوزه آموزش هم حائز رتبه شده که از سوی سازمان مدیریت بحران کشور هم مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی خطاب به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: وظیفه شما خیلی سنگین است و شما با جان، مال و حیثیت و آبروی انسان‌ها مواجه هستید.

ایران از ۱۰ کشور خطرپذیر دنیا است

معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مدیریت بحران، مدیریت لحظه هاست، اضافه کرد: به عنوان یک وظیفه اخلاقی، اعتقادی آموزش‌های ارائه شده در زمینه بحران را به کار ببرید.

سعیدی با بیان اینکه ایران یکی از ۱۰ کشور خطرپذیر در دنیا است، بیان کرد: حدود ۹۰ درصد از سرزمین ایران با خطر سیل و زلزله مواجه است ضمن اینکه ۸۰ درصد مراکز جمعیتی ایران در معرض خطر سیل هستند.

وی به خصوصیات یک مدیر بحران اشاره کرد و ادامه داد: قاطعیت، حفظ آرامش و دلسوز بوده سه خصوصیت مهمی است که مدیران بحران همواره باید داشته باشند.

تدوین طرح و نقشه مقابله با بحران

معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تدوین طرح و نقشه مقابله با بحران، شناسایی آسیب ها، تدونی و تقویت بانک اطلاعاتی از نیازمندی‌ها در مواجه با بحران، شناسایی سمن‌های مرتبط با بحران و توجه به آداب و رسوم مردم در مواقع بحران از مهم‌ترین مسائلی است که مدیران بحران همواره باید در نظر داشته باشند.

سعیدی بر توجه جدی به آموزش در مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: نظارت دقیق بر ساخت و ساز‌ها یک اصل است و این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گیرد ضمن اینکه مانور‌های امدادی مرتبط با مدیریت بحران جدی گرفته شود.

انتهای پیام/م

۸۰ درصد مراکز جمعیتی ایران در معرض خطر سیل هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.