رئیس سازمان پژوهشگاه هوا و فضا ایران گفت: مسابقات دانشجویی‌ کن‌ست‌ از سال‌های آینده در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

بین‌المللی‌ شدن مسابقات دانشجویی کن‌ست‌ از سال‌های آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فتح‌الله‌ امی رئیس پژوهشگاه هوا و فضا عصر امروز در حاشیه‌ مراسم کن‌ست‌ دانشجویی که در ساختمان مرکزی این پژوهشگاه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات‌ دانشجویی کن‌ست‌ همه ساله به وسیله پژوهشگاه هوا و فضا انجام می‌شود و این مسابقات در سطح دانشجویی و با هدف ارتقای علمی آنها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مسابقات دانشجویی کن‌ست‌ شبه ماهواره طراحی و از ارتفاع رها می‌شود و میزان سنجش هر ماهواره‌ بستگی به اطلاعات دریافتی و منتشر کننده دارد.

رئیس پژوهشگاه هوا فضای ایران با اشاره به اینکه مسابقات برای دانشجویان از جذابیت خاصی برخوردار است، عنوان کرد: مسابقات دانشجویی کن‌ست که ششمین‌ دوره آن برگزار شده است با شرکت 36 تیم دانشجویی از سراسر کشور در بهار سال 96 انجام و پس از برگزاری مرحله داوری و تست‌ شش تیم به عنوان تیم‌های برتر انتخاب شده‌اند.

وی اضافه کرد: در ششمین دوره مسابقات دانشجویی کن‌ست‌ تعداد 130 نفر از دانشجویان سراسر کشور در این مسابقات شرکت کرده و من امیدوارم که در سال‌های آینده بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مسابقات کن‌ست‌ در سطح بین‌المللی برگزار شود‌.

امی‌ یادآور شد: با توجه به استقبال زیاد دانشجویان مسابقات دیگری در حوزه‌ هوا و فضا‌ در آینده ای نزدیک در سطح دانشجویی برگزار می شود.

شرکت 36 تیم دانشجویی در ششمین دوره مسابقات کن‌ست‌ کشور

در ادامه مراسم‌ محمدی امین دبیر مسابقات ششمین جشنواره کن‌ست‌ دانشجویی گفت: ششمین دوره مسابقات ملی دانشجویی کن‌ست‌ با حضور 36 تیم دانشجویی از سراسر کشور برگزار شده است که 6 تیم در 2 کلاس سنجش ارتباطی و علمی و اکتشافی‌ به عنوان تیم‌های برگزیده انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: مسابقات دانشجویی با شرکت 36 تیم در اسفند ماه 96 برگزار شده است که داوری این دوره از جشنواره در دو مرحله به وسیله کارشناسان ذی‌ربط انجام شده است.

محمدی امین ادامه داد: ماهواره کن‌ست‌ یک نوع قوطی ماهواره محسوب می‌شود که تمام سیستم‌های آن را دارد و این مسابقات در راستای کسب تجربه و تقویت کار تیمی برگزار شده است.

 دبیر مسابقات ششمین جشنواره کن‌ست‌ دانشجویی عنوان کرد: از بعضی از تیم‌های حاضر در این مسابقات حمایت‌های خوب مالی انجام نشده است و من امیدوارم در سال‌های آینده کمک همه‌ جانبه‌ در راستای ارتقای سطح دانش دانشجویان انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار