حجت‌الله ایوبی گفت: شیراز با ساخت سریال خورشید‌های سه گانه تریبون فرهنگ و تمدن ایران خواهد شد و به شیوه بزرگان خویش به دنبال آشتی و صلح است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران که برای حضور در نشست هم‌اندیشی گروه پژوهش مجموعه نمایشی «خورشید‌های سه‌گانه» (حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی) به شیراز سفر کرده است بعد از ظهر امروز اظهار کرد: هدف بزرگی که مجموعه نمایشی خورشید‌های سه‌گانه دارد تفاوت آن با دیگر کار‌های متداول است.

ایوبی بازتاب این مجموعه را که در کمال آرامش مردم ایران، ادب و آداب بزرگان خویش را رقم می‌زنند مؤید این دانست که بی‌ادبان و بی آدابان باید بدانند مردم ما به دنبال آشتی و صلح به شیوه بزرگان ادب و فرهنگ خویش هستند.

وی تصریح کرد: اتفاقی که در زمینه ساخت مجموعه «خورشید‌های سه‌گانه» دارد می‌افتد بازتاب‌دهنده پیامی بوده که حاوی تمدن و فرهنگی دیرینه است و شیراز با این سریال تریبون فرهنگ و تمدن ایران خواهد شد.

وی تصریح کرد: از آنجا که این مجموعه زیر نظر عده‌ای از بزرگان فرهنگ و ادب گردآوری می‌شود و سپس بررسی خواهد شد کاری سترگ است و این کار به خوبی آغاز شد.

وی ادامه داد: گزارشی که از سوی گروه پژوهش مجموعه «خورشید‌های سه‌گانه» ارائه شد شورانگیز و موجب شوق بود چراکه صاحب‌نظران به این طرح به‌عنوان یک پروژه نگاه نمی‌کنند.

رئیس پیشین سازمان سینمایی، این مجموعه را کاری بزرگ و ملی ارزیابی کرد که در جهان مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با توجه به هیاهوی کنونی در دنیا پیرامون ایران تصریح کرد: با توجه به اضطراب و نگرانی که وجود دارد کار قابل‌تحسینی توسط شیرازی‌ها شکل گرفته و عده‌ای نشسته‌اند و کاری را که در آن ادب، فرهنگ و هنر می‌گنجد را بررسی می‌کنند که قابل‌تقدیر است.

ایوبی با اشاره به شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است، گفت: ایرانی باید با استفاده از توانمندی‌های داخلی و احساس هویتی که دارد، فکر و زندگی و سبک زندگی را بر اساس تعلق به ایران ترسیم کند و خود را بشناسد.

انتهای پیام/ن

صحبت های دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار