در همایش معرفی برترین‌های آموزش‌های مهارتی وزارت جهاد مطرح شد؛

متوسط سن بهره‌برداران بخش کشاورزی به 65 سال می‌رسد

یک مقام مسئول گفت: برآوردها از هرم سنی بهره برداران بخش کشاورزی در سال 1403 حاکی از آن است که متوسط سن بهره‌برداران به 65 سال می‌رسد و این امر مطلوب نیست.

متوسط سن بهره‌برداران بخش کشاورزی به 65 سال می‌رسدبه گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال‌الدین بصام رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی در همایش معرفی برترین های آموزش های مهارتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه آموزش مسیری برای ارتقای زندگی کشاورز به شمار می رود، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای اثر بخشی آموزش اولویت هایی همچون ارائه آموزش به اعضای تشکل ها، حفظ پیوستگی برای آموزش گیرندگان و تمرکز 70 درصد آموزش در اولویت استان ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: برآوردها از هرم سنی بهره برداران بخش کشاورزی در سال 1403 حاکی از آن است که متوسط سن بهره برداران 60 تا 65 سال خواهد بود که این امر نشان می‌دهد در سال های پیش رو جمعیت پیری در بخش کشاورزی فعال خواهند بود به همین دلیل  باید نگاهمان را به سمت آموزش جوانان سوق دهیم.

بصام  با اشاره به اینکه دانشجوی علمی و کاربردی در بخش دولتی دانشجو نمی پذیرد، بیان کرد: طبق مصوبه شورای عالی اداری، دستگاه های اجرایی دولتی دانشجو کشاورزی پذیرش نمی کند و تنها بخش خصوصی این امر را بر عهده دارد که بنده به عنوان یک کارشناس معتقدم قبل از این توقف باید ظرفیت های جدیدی ایجاد می شد.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس قانون افزایش بهره وری قرار است، دانشجویان بخش کشاورزی به مدت 6 ماه به صورت اجباری در محیط واقعی کار کنند، این در حالی است که این قانون مصوب سال 89 بود که امسال به حالت اجرا درآمد.

وی از تقدیر 27 نفر از کارآفرینان، مدرسان، کارآفرینان، آموزش در حین تحصیل، هنرجویان و غیره در حوزه های مختلف در این همایش خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار