سرپرست میراث فرهنگی اردبیل؛

راه اندازی موزه آب های گرم سرعین در دست بررسی است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: راه اندازی موزه آب های گرم در آبدرمانی گاومیش گلی سرعین بررسی می شود.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: سرعین از قطب های گردشگری کشور است که جاذبه عمده آن آب های گرم سرعین عنوان می شود.

وی با اشاره به قابلیت این شهرستان جهت راه اندازی موزه آب های گرم افزود: از سویی این شهرستان قابلیت های متعدد تاریخی، فرهنگی و طبیعی داشته و از جمله در حوزه تولید صنایع دستی را دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: به منظور احیای ظرفیت های پنهان صنعت گردشگری سرعین در نظر داریم در حوزه صنایع دستی نیز برنامه هایی را عملیاتی کنیم.

فلاحی متذکر شد: از جمله ایجاد خانه صنایع دستی مورد تاکید است و ایجاد خانه صنایع دستی در مکان مناسب می تواند منجر به رونق تولید و فروش صنایع دستی روستاهای این شهرستان شود.

وی با تاکید به اینکه در دهه های اخیر نمایشگاه های صنایع دستی با خلا کارشناسی مکان یابی مواجه بوده است، ادامه داد: راه اندازی خانه های صنایع دستی با مکان یابی مناسب می تواند منجر به رونق بازار فروش صنایع دستی تولیدی استان شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین اضافه کرد:  علاوه بر این به منظور رونق برنامه های گردشگری شهرستان سرعین از طریق معاونت گردشگری اقداماتی برنامه ریزی خواهد شد.

فلاحی اختصاص 15 میلیون تومان اعتبار به این شهرستان را نامطلوب خواند و افزود: تلاش ما بر این خواهد بود تا از محل اعتبارت ملی و استانی، رقم مناسبی اختصاص یابد.

وی به ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز اشاره و تصریح کرد: همچنین در خصوص ارتقا نمایندگی میراث فرهنگی سرعین به اداره قول مساعد داد.

انتهای پیام/ح

سرعین از قطب های گردشگری کشور است

 

برچسب ها: گردشگری ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.