اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

کمرنگ شدن ارتباطات خانوادگی عامل افزایش تولد کودکان مبتلا به اوتیسم

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: کمرنگ شدن ارتباطات خانوادگی عامل افزایش تولد کودکان مبتلا به اوتیسم است.

دور شدن افراد از ارتباطات سالم خانوادگی، عامل افزایش تولد کودکان مبتلا به اوتیسممحمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در کنار تاثیر عامل وراثتی و ژنتیکی در تولد کودکان مبتلا به اوتیسم، تغذیه نامناسب نیز امری تاثیرگذار است.

اسدی در ادامه تصریح کرد: دور شدن افراد از ارتباطات سالم خانوادگی و تغییر سبک زندگی از عوامل افزایش تولد کودکان مبتلا به اوتیسم در جامعه امروز به شمار می روند.

وی تاکید کرد: امروزه متاسفانه ارتباطات و رفت و آمدهای رو در رو جای خود را به ارتباط های مجازی و اینترنتی داده است و افراد کمترین فرصت را به دیدار و گفتگو با یکدیگر اختصاص می‌دهند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس گفته کارشناسان، کودکان مبتلا به اوتیسم تا سن 5 سالگی نباید از وسایلی همچون تلفن همراه، اینترنت تلویزیون و غیره استفاده کنند.

اسدی در ادامه یادآور شد: کودکان مبتلا به اوتیسم با افزایش گفتگوهای رو در رو و دیدارهای حضوری با اطرافیان و نزدیکان خود بهبود می‌یابند و شدت این اختلال در آن ها کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: حضور کودکان مبتلا به اوتیسم در سنین طلایی (دوره‌های سنی قبل از 5 سالگی) در دوره‌های توانبخشی موجب می‌شود تا از میزان مشکلات این کودکان کاسته شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه تصریح کرد: اجتماعی شدن کودکان مبتلا به اوتیسم تنها با حضور و مشارکت آن ها به عنوان فردی مولد و اثرگذار امکان پذیر است.

اسدی تاکید کرد: سهم و نقش عوامل ژنتیکی در ولادت کودکان مبتلا به اوتیسم زیاد است، اما حضور کودکان در دوره‌های درمانی شدت این اختلال در کودکان را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: بهزیستی استان تهران برای کودکان مبتلا به اوتیسمی که تحت پوشش این مجموعه قرار دارند، برنامه‌ها و کارگاه‎های مختلفی را در جهت افزایش توانمندی آن‌ها در نظر گرفته است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: دوره‌های گفتار درمانی، کار درمانی و دیگر خدمات مرتبط با کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم در کارگاه‌های مراکز توانبخشی بهزیستی استان تهران برگزار و خدمات لازم در این زمینه به این افراد ارائه می‌شود.

اسدی بر ضرورت گسترش ارتباط خانوادگی و عاطفی تاکید کرد و یادآور شد: امروزه کودکان در بسیاری از جوامع به اختلال اوتیسم مبتلا هستند و کارشناسان و صاحب نظران راه کنترل و کاهش آسیب‌های این اختلال را تقویت روابط مستقیم و رودر روی افراد برمی‌شمرند.

انتهای پیام/

بهبود اوتیسمی‌ها با برقراری ارتباط‌های رو در رو

برچسب ها: بهزیستی ، اوتیسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار