سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت؛

تنها مرجع صدور مجوز مراکز نگهداری از معتادان متجاهر «بهزیستی» است/آمار مبتلایان به اوتیسم در استان تهران به 4 هزار نفر رسید

بسته خبری بهزیستی پنجشنبه////تنها مرجع صدور مجوز مراکز نگهداری از معتادان متجاهر «بهزیستی» است/آمار مبتلایان به اوتیسم در استان تهران به 4 هزار نفر رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

 

آمار مبتلایان به اوتیسم در استان تهران به 4 هزار نفر رسید

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار در حال حاضر 4 هزار فرد مبتلا به اوتیسم در استان تهران زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه از آمار فوق حدود 900 نفر در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان تهران ثبت نام کرده اند، ادامه داد: تا کنون برای 450 نفر پرونده درمانی تشکیل شده است و این افراد از خدمات درمانی مراکز زیر مجموعه بهزیستی که خدمات توانبخشی مربوط به بیماری اوتیسم را ارائه می دهند، بهره مند می شوند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: 450 فرد مبتلا به بیماری اوتیسم به عنوان پشت نوبتی محسوب می شوند و در انتظار تشکیل کمیسیون و صدور رأی پزشکی و در نهایت تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بهزیستی استان تهران هستند.

 

برقراری بیش از 4 هزار تماس با اورژانس اجتماعی درخصوص کودک آزاری تا پایان آذر ماه سال 96

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: تا پایان آذر ماه سال 96، تعداد 290 هزار و 366 تماس مردمی با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران حاصل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از 4 هزار مورد از تماس‌های فوق با موضوع کودک آزاری مرتبط بوده است و سایر موارد نیز تماس‌های غیر مرتبط با کودک آزاری را شامل می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: بیشترین تماس‌های غیر مرتبط برقرار شده با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران در خصوص موضوعاتی چون افراد نیازمند، راهنمایی درون سازمانی و برون سازمانی بوده است.

 

تنها مرجع صدور مجوز مراکز نگهداری از معتادان متجاهر «بهزیستی» است

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پيشگيری بهزيستی استان تهران گفت: تنها مرجع صدور مجوز برای فعالیت مراکز نگهداری از معتادان متجاهر، سازمان بهزیستی است.

شمسی تاکید کرد: سازمان بهزیستی استان تهران در سال جاری تاکنون 2 مجوز برای مراکز نگهداری از معتادان متجاهر برای شهرداری صادر کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: 2 مرکز شهرداری که برای اقامت و ترک اعتیاد معتادان متجاهر از بهزیستی استان تهران مجوز فعالیت دریافت کرده بودند، در حال حاضر به گفته مدیران مراکز فوق، به دلیل نداشتن بودجه مورد نیاز تعطیل شدند و فعالیت آن ها متوقف شده است.

 

پذیرش بیش از 7 هزار معتاد متجاهر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد طی 11 ماهه سال جاری

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پيشگيری بهزيستی استان تهران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تا کنون بیش از 7 هزار معتاد متجاهر به مراکز اقامتی تحت نظارت بهزیستی استان تهران منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

شمسی در ادامه تصریح کرد: در ادامه اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در تیر ماه سال جاری 3 هزار و 200 معتاد متجاهر جمع آوری و به سایر مراکز اقامتی ترک اعتیاد تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم جمع آوری معتادان متجاهر که در آذر ماه سال جاری برگزار شد، حدود یک هزار و 500 معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی استان تهران انتقال داده شدند و در مرحله آخر اجرای طرح نیز که در دی ماه سال جاری به اجرا در آمد، در حدود 3 هزار معتاد متجاهر به مراکز اقامتی بهزیستی منتقل شدند.

 

ترقه بازی های پرخطر، سلامت افراد و محیط زیست را تهدید می کند

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص مراسم چهارشنبه سوری گفت: مراسم جشن چهارشنبه سوری که در چهارشنبه پایانی هر سال برگزار می شود از آیین های سنتی و کهن تاریخ کشور ما به شمار می رود.

محسنی بندپی در ادامه تصریح کرد: آیین های اصیل ما با هدف ایجاد شادی و نشاط حقیقی برگزار می شدند و امروز نیز باید با همان اصالت اولیه برگزار شده و کسی را متضرر نکنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من هم مثل بقیه هموطنان تا حدود 7 تا 8 سال پیش، مراسم چهارشنبه سوری را در کنار خانواده ام، با همان شکل اصیل و قدیمی خود که شامل روشن کردن آتش و پریدن از روی آن بود، جشن می گرفتم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:با ترقه بازی های امروزی که به بهانه چهارشنبه سوری به مردم آسیب وارد می کنند، به شدت مخالف هستم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار