بنیان‌گذار حزب اوراسیا در روسیه؛

آمریکا در تلاش است تا جهانی تک قطبی ایجاد کند

بنیان‌گذار حزب اوراسیا در روسیه گفت: آمریکا با آنکه می‌داند ایران در قرارداد برجام هیچ اشتباهی نکرده است، از توافق هسته‌ای برجام خارج شد.

آمریکا در تلاش است تا جهانی تک قطبی ایجاد کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  پروفسور «الکساندر دوگین» در نشست آزاداندیشی با موضوع «سیاست آمریکا در غرب آسیا بدون روتوش (از برجام تا فلسطین)» که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با با بیان اینکه آمریکا در تلاش است تا جهانی تک قطبی ایجاد کند، افزود: ایران و روسیه همان‌طور که در سوریه در کنار هم علیه تکفیری‌ها جنگیدند باید در یک جبهه باشند، چرا که جنگ امروز فقط علیه اسلام و ایران نیست.

وی با اشاره به صحبت‌های «مایکل مالوف»؛ کارشناس سابق مسائل سیاسی و امنیتی پنتاگون در ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو گفت: مالوف با تکیه بر گفت‌و‌گوی خود با جان بولتن در سال 2002 میلادی، نقشه‌های آمریکا را در طول چند سال اخیر در خاورمیانه تشریح کرد.

وی در پاسخ یکی از دانشجویان حاضر گفت: مایه افتخار من و سردار سلیمانی است که آمریکا، ما را خطر‌های بزرگ جهانی می‌داند. حتی این امر موجب افتخار افرادی است که برای ایجاد صلح و عدالت در جهان مبارزه می‌کنند.

این دانشمند ضدامپریالیست با تأکید بر اینکه از او به عنوان یکی از فیلسوف‌های خطرناک دنیا نام می‌برند، افزود: تئوری چند قطبی را ارائه داده‌ام؛ در شناخت روسیه چندین کتاب نوشته‌ام و از شیعه‌های روسیه و ایران دفاع کرده‌ام، اما مسئولیت هیچ گروه تروریستی را در جهان بر عهده نداشتم.

دوگین گفت: به دلیل تفکراتم، آمریکا تحریم‌های زیادی بر روی افکارم قرار داده است. به طور مثال هیچ کدام از کتاب‌های دانشگاهی‌ام در سایت‌های معتبر فروش کتاب جهان قرار ندارد، در حالی که کتاب هیتلر و بسیاری کتاب‌های رادیکالی در این سایت به آسانی فروخته می‌شود.

وی افزود: ایران و روسیه تجربیات تاریخی و واژگان دیپلماسی متفاوتی دارند و هنوز شناخت کاملی از یکدیگر ندارند، اما برگزاری چنین کنفرانس‌ها و حضور نخبگان در آن، موجب بهبود این وضعیت می‌شود.

بنیان‌گذار حزب اوراسیا در روسیه؛ با تأکید بر حضور خود در مراسم اربعین سال گذشته برای حمایت از شیعیان گفت: خودم نیز در تلاش هستم با تحسین فرهنگ ایرانی و نشان دادن آن به مردم روسیه، این فاصله‌ها را بهبود ببخشم. در این مسیر، از طرف روسیه و ایران نیز تا حدودی حمایت شده‌ام.

این دانشمند روس با اشاره به اینکه برای نخستین بار به مشهد سفر کرده است، افزود: علاقه خاصی به حرم مطهر رضوی و همچنین فرهنگ و سنت‌های ایرانیان دارم.

 الکساندر دوگین در ادامه سلسله نشست‌های ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو که با حضور 60 شخصیت ضدصهیونیستی از 22 کشور جهان با همکاری مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در مشهد در حال برگزاری است، در آمفی‌تئاتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی سخنرانی کرد و به پرسش‌های دانش‌جویان حاضر در مراسم پاسخ داد.
 
انتهای پیام//ا.س
 

نشست آزاداندیشی با موضوع «سیاست آمریکا در غرب آسیادر دانشگاه آزاد اسلامی

 
 
برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.