وزیر اقتصاد کرواسی خبر داد؛

رفع موانع روابط بانکی با ایران در دستورکار بانک‌های خصوصی اروپا

وزیر اقتصاد کرواسی گفت: نقل و انتقال پول با ایران در چارچوب مقررات اتحادیه اروپا، منعی ندارد؛ اما بانک‌های خصوصی در حال بررسی موانع اداری در ارتباط با تحریم‌ها هستند.

رفع موانع روابط بانکی با ایران در دستورکار بانک‌های خصوصی اروپابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، مارتینا دالیچ، در مورد خروج آمریکا از برجام و تاثیر مستقیم آن بر حوزه روابط بانکی، اظهار کرد: ایجاد روابط بانکی هموار و سیستم‌های نقل و انتقال پول برای انجام یک تجارت بی‌دردسر میان ایران و اروپا ضروری است؛ اما همچنان یکسری موانع در سیستم پرداخت وجود دارد.

وی افزود: سیستم بانکداری کرواسی به طور کامل به این موضوع واقف است که موانع قانونی برای وضع تحریم در ارتباط با نقل و انتقال پول در چارچوب مقررات اتحادیه اروپا وجود ندارد؛ اما بانک‌های خصوصی در حال بررسی ریسک‌ها و موانع اداری در ارتباط با تحریم‌ها هستند.

وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر کرواسی، با بیان اینکه بانک مرکزی کرواسی از بانک‌ها خواسته مسائل حقوقی را بررسی و حل کنند، گفت: بنابراین معتقد هستم که باید با یکدیگر همکاری داشته و صبور باشیم تا این موانع را بر طرف کنیم.

دالیچ تاکید کرد: باید شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا قادر به انجام پروژه‌ها در ایران باشد و در کل بر روی روابط تجاری و اقتصادی تمرکز کنیم.

انتهای پیام/

تمرکز کرواسی بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
فقط مرگه كه چاره نداره والا هر كاري راه داره فقط باس راهشو پيدا كرد
آخرین اخبار