معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

‌نمی‌توان مقابل برنامه‌های داخلی ایستاد، اما راه را برای نمونه خارجی باز کرد/ اگر جلوی آپارات را بگیرید، یوتیوب وارد خواهد شد

ستاری با بیان اینکه چند پیام رسان اصلی در کشور تولید شده است و از سیستم حمایتی معاونت علمی بیرون آمده اند، گفت: ‌نمی‌توان مقابل اپلیکشتن‌های داخلی ایستاد، اما راه را برای نمونه خارجی باز کرد.

‌نمی‌توان مقابل اپلیکشتن‌های داخلی ایستاد، اما راه را برای نمونه خارجی باز کرد/ پیام رسان‌های داخلی نسبت به نمونه خارجی مزایای بسیاری دارندبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با مسدود شدن تلگرام، استارت آپ‌های پیام رسان در داخل کشور رونق بسیاری پیدا کرده اند؛ استارت آپ‌هایی که بسیار بهتر از پیام رسان های برون مرزی عمل می‌کنند و قابلیت‌های متعددی نسبت به برنامه‌های خارجی دارند و مهم‌تر از همه تولید داخل کشور هستند.

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  واکنش های متفاوتی در رابطه با این موضوع داشته است.

وی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه چند پیام رسان اصلی در کشور تولید شده است و از سیستم حمایتی معاونت علمی بیرون آمده اند، اظهار کرد: این پیام رسان‌ها استارتاپ هستند و ما  در حال همکاری با آن‌ها هستیم.

پیام رسان‌های داخلی، توانمندی‌های خوبی دارند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص مزایای استفاده از پیام رسان‌های داخلی نسبت به نمونه‌های خارجی گفت: پیام رسان‌های داخلی، توانمندی‌های خوبی دارند و علاوه بر این توانمندی‌ها، امکان ارائه خدمات منحصر به فردی را دارند که شبکه‌های خارجی از ارائه آن ناتوانند.

ستاری با اشاره به خدمات پیام رسان‌های داخلی بیان کرد: امکان ارائه خدمات بانکی و صوتی در سیستم پیام رسان‌های داخلی وجود دارد و این درحالی است که در تلگرام و سایر پیام رسان‌های خارجی، این سرویس در ایران قابل استفاده نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به پیام رسان‌های داخلی مانند بله و سروش اظهار کرد: امکان دریافت خدمات بانکی در نرم افزار بله وجود دارد و پیام رسان سروش هم خدمات تماس صوتی دارد.

تلگرام حاصل بی‌عرضگی خودمان است

ستاری در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین مطرح کرد: مدیریت کشور  به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد در مقابل فرزندان این کشور مقاومت کند، باید به خارجی‌ها اجازه ورود بدهد؛ من این موضوع را در کنفرانس بانکداری هم مطرح کردم که اگر جلوی دیجی‌کالا را بگیرید، آمازون وارد خواهد شد؛ اگر جلوی آپارات را بگیرید، یوتیوب وارد خواهد شد؛ اگر جلوی کافه بازار را بگیریم، پلی‌استور اینجاست.

ستاری با بیان اینکه تلگرام حاصل بی‌عرضگی خودمان است، گفت: نمی‌شود یک اپلیکیشن خارجی در کشور راست‌راست راه برود و اپلیکیشن داخل تا خواست کاری بکند، فلان دادگاه یا سازمان، احضار و بازخواستش کند، این در شورای عالی فضای مجازی خیلی وقت پیش بحث شد و در شب عید هم مصوبه‌ای در قوه قضاییه به تصویب رسید که تعاملات قانونی را در این زمینه تسهیل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار