مدیرکل موزه‌های میراث فرهنگی،کشور:

هویت خراسان در موزه خراسان بزرگ احیا می‌شود

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: موزه خراسان بزرگ یکی از بهترین موزه هاست که با بالاترن استاندارد‌ها احداث شده و هیچ موزه‌ای با آن نمی‌تواند رقابت کند.

هویت خراسان در موزه خراسان بزرگ احیا می‌شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رضا کارگر هم زمان با هفته موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در حاشیه جلسه هم اندیشی محتوای موزه خراسان بزرگ افزود: با تشکیل کمیته‌های مختلف محتوا و جمع آوری اشیاء هویت خراسان در حوزه خراسان ن بزرگ احیا می شود.

وی گفت: اما محتوی و چیدمان دائمی آن با توجه به اهداف این موزه، تاکنون انجام نشده است و بیشتر به عنوان فضای نمایشگاهی از آن استفاده کرده ایم.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان این که برنامه ریزی‌های لازم برای تشکیل کمیته‌های مختلف مورد نیاز در حال انجام است، گفت: باید با تشکیل کمیته‌های مختلف سناریو و محتوی دائمی این موزه را تعریف شود که کمیته جمع آوری اشیاء باید درسطح خراسان برای جمع آوری اشاء اقدام کند و کمیته دیگر باید سناریوی موزه را تنظیم کند.

کارگر درباره سناریوی موزه گفت: این سناریو این گونه تعریف می‌شود که ابتدا مخاطب چه چیزی را در موزه ببیند و تا انتها چه نگاهی را در موزه خراسان داشته باشد.

وی افزود: کمیته محتویی با کمک دیگر کمیته‌ها تلاش می‌کند تا موزه تاریخ، مشاهیر، مردم شناسی و عرفان خراسان و صد‌ها موضوع دیگر چگونه در کنار یکدیگر قرار گیرند و به شکلی و بیانی درستی تاریخ و هویت خراسان را معرفی کنند.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: باید در موزه به این مسئله پرداخته شود که خراسان به عنوان یک مرکز فرهنگی بزرگ در تاریخ ایران شکل گرفته و باعث شده است که بسیاری از فرهنگی‌های دیگر را غنی کند.

کارگرافزود: محتوی و سناریوی چیده شده در موزه باید بتواند درک درستی را از فرهنگ، هنر و تمدن خراسان را در ذهن مخاطب امروز شکل بدهد، هم چنین یک خراسانی با دیدن موزه خراسان احساس هویت بیشتر، غرور بیشترو امید بیشتر را بدست آورد.


تشکیل کمیته ویژه برای جمع آوری اشیاء تاریخی


مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به تشکیل کمیته ویژه جمع آوری اشیاء تاریخی برای موزه خراسان گفت: ابزار یک موزه اشیاء هستند و سناریوی موزه با استفاده از اشیاء چیدمان می‌شود و مهم‌ترین وجه تشکیل دهنده موزه هستند و هر آن چه اشیاء مهم‌تر و غنی ترباشند، به انتقال وبیان پیام موزه کمک می‌کند، به همین دلیل این کمیته تشکیل شده است.

کارگر تصریح کرد: مقرر شد این کمیته اشیاء تاریخی مخازن و موجود در عرصه‌های تاریخی را بازدید و شرایط انتقال آن‌ها را بررسی و به کمیته محتوایی پیشنهاد کنند.

انتهای پیام//ا.س
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.