وزارت امور خارجه فیلیپین اعلام کرد آمریکا و فیلیپین موافقت کرده‌اند برای مبارزه با تروریسم تبادل اطلاعات با یکدیگر را تقویت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، وزارت امور خارجه فیلیپین اعلام کرد آمریکا و فیلیپین موافقت کرده‌اند برای مبارزه با تروریسم تبادل اطلاعات با یکدیگر را تقویت کنند.

وزارت امور خارجه فیلیپین روز یکشنبه اعلام کرد این کشور و آمریکا متعهد به تقویت تلاش های مشترک در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی خشونت آمیز (!) با به اشتراک‌گذاری اطلاعات محرمانه نظامی هستند.

وزارت امور خارجه فیلیپین اعلام کرد این توافق نامه در نشستی در هاوایی بین هیئت بلندپایه فیلیپینی به سرپرستی دلفین لورنزا، وزیر دفاع و آلن پیتر کیتانو، وزیر امور خارجه این کشور و آدمیرال هری هریس، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام به امضا رسید.

وزارت امور خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هر دو طرف در مورد نیاز به همکاری نزدیک‌تر، از جمله تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز، توافق کردند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «هریس از فیلیپین به خاطر باز پس‌گیری شهر ماراوی از عناصر تروریستی که در ماه مه سال گذشته به این شهر جنوبی در فیلیپین حمله کردند، تقدیر کرد. این حمله آغازگر یک جنگ 5 ماهه شد که هزاران نفر از ساکنان آن را آواره کرد.»

وزارت امور خارجه فیلیپین گفت واشنگتن و مانیل بر تقویت اتحاد خود مبتنی بر منافع مشترک، روابط تاریخی و "معاهده دفاعی دوجانبه" سال 1951 میان دو کشور متعهد شدند.

این وزارتخانه افزود: «دو طرف موافقت کردند که این اتحاد به حفظ ثبات و توسعه منطقه ای منجر شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار