جانباز ویلچری فلسطینی چگونه نماد مبارزه با اسرائیل شد؟

هفته گذشته شبکه‌های اجتماعی پر از عکس‌های مرد فلسطینی شد که با نداشتن دو پا به سمت سرزمین‌های اشغالی و نظامیان صهیونیستی سنگ پرتاب می‌کرد.

نگاهی به زندگی شهید ویلچری که نماد مبارزه با اسرائیل شدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ راهپیمایی روز نکبت امسال دو چهره جهانی داشت. چهره اول «محمودعبدالعال» قاری جوان فلسطینی که پشت به مرزهای فلسطین اشغالی آیاتی از سوره حشر را به زیبایی تلاوت می‌کند و دیگری «فادی ابوصلاح» جانباز است که در جریان تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

مردی سوار بر ویلچر و بدون هیچ پایی در بدن همه توانش را داخل سنگی ریخته تا به سمت صهیونیست‌ها پرتاب کند. عکسی که در زمان کمی به سرعت میان مردم و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و چهره‌های شناخته شده زیادی در صفحات مجازی خود از این عکس برای اعلام انزجار خود از رژیم صهیونیستی استفاده کردند. بعد از خبر شهادت جانباز ویلچری فلسطینی او گویی تبدیل به نماد مقاومت فلسطینیان شد تا دنیا بخواهد از او بیشتر بداند.


بیشتر بخوانید: روایت عینی از دوشنبه خونین غزه


«فادی ابوصلاح» دقیق 10 سال پیش از شهادتش در 14 مه 2008 تنها 30 سال داشت که در جریان حملات رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه دوپا جانباز شد. وقتی همه خانواده‌اش خیال می‌کردند که او به شهادت رسیده‌است؛ او به طرز معجزه‌ آسایی زنده ماند.

او پیش از شهادت بارها اعلام کرده بود تا زمانی که فلسطین در اشغال صهیونیست‌هاو در محاصره آنهاست، هیچ چیز حتی مجروحیت و نداشتن دوپا نمی‌تواند مانع حضور او در راهپیمایی شود. اما ارتش صهیونیست‌ها در دوشنبه گذشته راهپیمایی صلح آمیز فلسطینیان را به خاک و خون کشید و شمار زیادی از مسلمانان این کشور را از کوچک و بزرگ به شهادت رساندند و فادی نیاز توسط تک تیرانداز صهیونیستی به شهادت رسید.

شهادت فادی شوک بزرگی برای رسانه‌های جهان بود. همسر فادی بعد از شهادت شوهرش به رسانه‌ها گفت:« باور نمی‌کردم که ارتش اسرائیل بخواهد معلولی را که روی صندلی چرخدار نشسته به شهادت برساند چون او نمی‌تواند آزاری برای صهیونیست‌ها داشته باشد.»

فادی در طول زندگی همواره یکی از نمادهای مبارزه با صهیونیست‌های میان مردم کشورش بود و هدف از شرکت در راهپیمایی‌های متعدد توسط او که دو پایش را از دست داده بود تنها یک موضوع بود: آزار و اذیت اشغالگران و تاکید روی میزان تعهد فلسطینیان بر سر سرزمین‌شان.

همسر فادی می‌گوید او شب قبل از راهپیمایی اصلا نخوابید و مدام اخبار را دنبال می‌کرد و در روز راهپیمایی حوالی ظهر که همه برای ناهار آماده می‌شدند خبر شهادت همسرش را می‌شنود. او به رسانه‌ها گفت:«وقتی به بیمارستان رفتم باور نمی‌کردم فادی شهید شده‌است اما وقتی ویلچر خالی از او را دیدم شهادتش را باور کردم. اما نمی‌فهمم او چه تهدیدی برای اشغالگران داشت؟»

فادی در سال 2010 درحالی که از ناحیه دوپا مجروح بود ازدواج کرد و از این ازدواج 4پسر و یک دختر داشت و به گفته همسرش علی رغم مجروحیت مردی سراسر انرژی بود که زندگی طبیعی خود را انجام می‌داد و از عهده نیازهای شخصی‌اش بر می‌آمد. فادی و خانواده‌اش سالها در شهر مرزی «آباسان» زندگی کردند شهری که همواره زیر بمباران صهیونیست‌ها ست.

و حالا شهید «فادی ابوصلاح» نماد دیگری برای مبارزه با رژیم صهیونیستی است که می‌تواند سالها الهام بخش جوانان فلسطینی در مبارزه با اشغالگران سرزمین‌شان باشد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

شهیدی که نماد مبارزه با اسرائیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار