معاون دادستان مشهد گفت: متولی اصلی سیلاب ها‌ی چند روز گذشته آب منطقه‌ای است، به‌همین دلیل سرپرست آب منطقه‌ای را فراخواندیم که وی، به همراه معاونین خود برای ادای توضیح به دادسرا آمد.

بروز سیلاب و خسارت پای سرپرست آب منطقه‌ای خراسان رضوی را به دادسرا کشاندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد بخشی‌محبی گفت: سرپرست آب منطقه‌ای خراسان رضوی تعهد داد که طی دو هفته آینده برنامه کاری‌اش را برای سال آینده به دادسرا ارائه کنند، همچنین برنامه آزادسازی زمین‌های متعلق به دولت که توسط عده‌ای از مردم تصرف شده و شاهد خسارت در این اراضی و مردم نیز هستیم، ارائه کنند.

وی گفت: همچنین سرپرست آب منطقه‌ای خراسان رضوی، برنامه کاری خود را در دو حیطه چاه‌های غیرمجاز، بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان بیاورند تا دادستانی مجوز‌های لازم را نسبت به آزادسازی و رفع تصرف از آن‌ها صادر کند.

معاون دادستان مشهد با اشاره به چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های بیش از حد از چاه‌های مجاز، افزود: چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های بیش از حد از چاه‌های مجاز از اولویت‌های دادستانی بوده و خسارتی که برداشت‌های بیش از حد از چاه‌های مجاز به آبخوان‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی می‌زنند، خیلی بیشتر از چاه‌های غیرمجاز است که نسبت به این موارد نیز سرپرست آب منطقه و معاونینشان توضیحاتی داد.

بخشی محبی تصریح کرد: با دستور دادستانی بنا شد، ابتدا به افراد اخطار بدهند که اگر در مهلت مناسبی نسبت به مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز اقدام نکردند یا در شرکت آب منطقه‌ای برای چاهشان تشکیل پرونده ندادند، ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب نسبت به آن‌ها اعمال شود.

وی با بیان اینکه در ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب قانون‌گذار مجازات سنگینی را قرار داده است، افزود: اول جبران خسارتی است که به آب‌های زیرزمین و آبخوان وارد کردند، دوم مجازات حبس و همین طور مجازات شلاق را برای افرادی که چاه غیرمجاز دارند، قانون‌گذار در نظر گرفته است.

انتها پیام//ح. ص
 

تعهد دو هفته‌ای سرپرست آب منطقه‌ای خراسان رضوی به دادسرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.