روزه گرفتن چه تاثیری در شب اول قبر دارد؟

هنگامی که مؤمن وارد قبرش می‌شود، نماز در سمت راست او و زکات در سمت چپ او و اعمال نیک در بالای او قرار می‌گیرند و روزه در گوشه‌ای می‌ایستد تا در شب اول قبر به اعمال انسان کمک کند.

روزه در شب اول قبر چه نقشی دارد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛طبق بیان صریح رسول گرامی اسلام (ص)، ماه رمضان با فضیلت‌ترین و برترین ماه در میان سایر ماه‌هاست «شَهرُ رَمَضانَ سَیِّدُ الشُّهورِ». ماهی که مبارک خوانده شده و ابتدای آن رحمت، میانه‌اش برکت و انتهایش مغفرت است. در واقع خداوند با قرار دادن روزه ماه رمضان و آراستن این ماه با عناصری مثل «رحمت و برکت و مغفرت» مقطعی را برای رشد سریع‌تر مؤمنان در عرصه‌های معنوی فراهم کرده است.

در همین راستا به حدیثی از امام صادق (ع) درباره جایگاه روزه و نقش‌آفرینی آن در شب اول قبر اشاره می‌شود:

إِذَا دَخَلَ الْمُؤْمِنُ قَبْرَهُ کَانَتِ الصَّلَاةُ عَنْ یَمِینِهِ وَ الزَّکَاةُ عَنْ یَسَارِهِ وَ الْبِرُّ مُطِلٌّ عَلَیْهِ قَالَ وَ یَتَنَحَّى الصَّبْرُ نَاحِیَةً فَإِذَا دَخَلَ عَلَیْهِ الْمَلَکَانِ اللَّذَانِ یَلِیَانِ مُسَاءَلَتَهُ قَالَ الصَّبْرُ لِلصَّلَاةِ وَ الزَّکَاةِ دُونَکُمَا صَاحِبَکُمْ فَإِنْ عَجَزْتُمْ عَنْهُ فَأَنَا دُونَه‏.

هنگامی که مؤمن وارد قبرش می‌شود، نماز در سمت راست او و زکات در سمت چپ او و اعمال نیک در بالای او قرار می‌گیرند و روزه در گوشه‌ای می‌ایستد و هنگامی که دو فرشته سؤال کننده نزد مؤمن می‌آیند، روزه به نماز و زکات می‌گوید از رفیق خود دفاع کنید و اگر نتوانستید من دفاع می‌کنم.


بیشتر بخوانید:چه اعمالی در روز قیامت شفیع انسان‌ها می‌شوند؟ 


رسول خدا (ص) نیز در حدیثی می‌فرماید: خداوند متعال می‌فرماید: «قالَ اللّهُ عز و جل: «الصَّومُ لی و أنَا أجزی بِهِ»؛ روزه، براى من است و خودم پاداش آن را مى‌دهم.

گردآوری:تسنیم

انتهای پیام/

روزه در شب اول قبر چه نقشی دارد؟

برچسب ها: رمضان 97 ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
خدایا به حق این ماه مبارکت همه ی بیمار هارو شفا بده روزه گرفتن هزار بار بهتر از بیمارشدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
خدایا عزیزم تو به فریادمون برس........خدایا تا مارو نیامرزی و عاقبت به خیر نکردی از دنیا نبر.......آبروی ما رو حفظ نگه دار.......آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
انشاا.. خدا از ما قبول کنن
آخرین اخبار