آغاز سفر شگفت انگیز زمینی‌ها به تاریک‌ترین قسمت ماه + تصاویر

اطلاعات بسیار کمی درباره نیمه تاریک کره ماه وجود دارد، به همین دلیل این قسمت مهمترین هدف چینی‌ها برای ساخت فضاپیما و سفر به ماه است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان چینی در نظر دارند پس از اتمام ساخت اولین فضاپیمای خود در بخش تاریک کره ماه فرود آیند.


در مرحله اول از پروژه کره ماه، چینی ها ماهواره ای به نام (Quegiao یا Magpie Bridge) را  به تازگی به فضا ارسال کرده اند.پرتاب ماهواره از استان سیچوان کشور چین انجام شده است، همچنین مقام‌های چینی اعلام کرده‌اند در نظر دارند کاوشگر زمینی به نام (Chanrg'e 4) را  برای بررسی سطح خاک ماه در سال جاری همراه با سفینه فضایی  به این کره بفرستند.


مقام های کشور چین امیدوار هستند اولین کشوری باشند که سفینه فضایی را به قسمت ناشناخته کره ماه می فرستد.

ماهواره مداری (Quegiao )به وسیله موشکی به نام (Long March-4C) به فضا پرتاب و پس از 25 دقیقه از موشک جدا و باتری های خورشیدی و آنتن های ارتباطی باز و فعال شده است.

آغاز سفر شگفت انگیز زمینی‌ها به تاریک‌ترین قسمت ماه + تصاویر
قرار است ماهواره در مداری بین کره زمین و ماه ، در نقطه 2 لاگرانژی (Lagrange point 2) ، درفاصله 64000 کیلومتری ازدورترین بخش کره ماه مستقر شود واطلاعات لازم را برای مرکز فرماندهی درکره زمین ارسال کند.


کارشناسان چینی امیدوار هستند با موفقیت در اطلاعات به دست آمده از این کاوشگر در آینده بتوانند سفینه فضایی به کره ماه اعزام کنند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

چینی ها به قسمت تاریک کره ماه می روند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار