از دیدار معاون علمی و فناوری با نماینده سوئیس تا پاسخ به پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران برای شرکت‌های دانش بنیانمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته گذشته خبرهای متنوعی داشت که در این بسنه خبری به آنها اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی‌ باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در هفته گذشته با اخباری همچون دیدار معاون علمی و فناوری با نمایندگان سوئیس و پاسخ به پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان برای حل مشکلات اداری شرکت های دانش بنیان سپری شد.

تولید محصولات کشاورزی متکی به استعداد‌های بومی افزایش می‌یابد

کارگروه کشاورزی ومنابع طبیعی کشاورزی جلسات متعددی را برگزار کرد و در آخرین جلسه از کارگروه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علنی ۱۳ طرح پژوهشی، ۳ طرح پسا دکتری تنفاهم نامه‌ای و ۲ طرح پسا دکتری و ۴ طرح پژوهشی تفاهم نامه‌ای داوری شدند؛ این کارگروه ۱۰ طرح را در اولویت خود قرار داد و ۱۰ طرح هم برای حمایت شدن تصویب شد این کارگروه ۲۹۳ طرح پژوهشی دریافت کرد و پس از بررسی‌های لازم ۹۶ طرح پژوهشی را برای حمایت تصویب کرد تا با اجرایی شدن این طرح‌ها حرکت در مسیر پیش رو با سرعت بیشتری انجام شود

مجوز، وام و بدهی نامعادله نخبگان

شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در رابطه با تسهیلاتی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیارشان قرار می‌دهد نگرانی‌ها و شکایات بسیاری داشتند که این شکایات خود را در غالب نامه‌ای به دفتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رساندند و باشگاه خبرنگاران جوان با پیگیری این نامه‌ها به بررسی جواب معاونت پرداخت.

طرح‌های تخفیفی؛ راهکاری مطلوب برای ارائه راهکار‌های مناسب به پژوهشگران

رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طرح‌های به گروه‌های مختلف تعلق گرفته است و در سال گذشته هم حدود ۲۰۰ هزار خدمت به ۱۳ هزار نفر ارائه شده است. تخفیف خدمات آزمایشگاهی در سال ۹۶ این خدمات تنها به ۱۰۰ دانشگاه برتر کشور تعلق گرفت؛ اما امسال در نظر داریم این طرح‌ها را به تمام مراکز دانشگاهی و پژوهشگاه‌های کشور ارائه دهیم.

نیروی انسانی جوان، نقطه اتکای دولت و اقتصاد

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با مورودل آمبروجیو دبیر هیأت دولت سوئیس در امور آموزش تحقیقات و نوآوری دیدار و گفت و گو کرد در این دیدار  ضرورت توسعه و چرخش استارتاپ بین دو کشور اشاره کرد و گفت:: رونق استارت آپ‌ها میان این دو حوزه یکی از فرصت‌های بسیار مناسب برای همکاری ایران با کشور سوئیس است.

وی در ادامه سخنان خود به لازمه تشکیل اکوسیستم نوآوری در کشور اشاره کرد و از توانمندی بالای ایران در حوزه‌های سلول بنیادی، زیست فناوری و ارتباطات و اطلاعات صحبت کرد.

بین‌المللی شدن مسابقات دانشجویی کن‌ست از سال‌های آینده

مسابقات دانشجویی کن‌ست همه ساله به وسیله پژوهشگاه هوا و فضا انجام می‌شود و این مسابقات در سطح دانشجویی و با هدف ارتقای علمی آن‌ها برگزار می‌شود این مسابقه با شرکت ۳۶ تیم دانشجویی از سراسر کشور در بهار سال ۹۶ انجام شد.

ماهواره کن‌ست یک نوع قوطی ماهواره محسوب می‌شود که تمام سیستم‌های آن را دارد و این مسابقات در راستای کسب تجربه و تقویت کار تیمی برگزار شده است.

نوآوری؛ حلقه مفقوده در فعالیت دانشگاه‌های کشور

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از مرکز نوآوری پرواپتیک دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دانشگاهی فعال و پیشرو در میان دانشگاه‌های دیگر موفق به راه‌اندازی این پروژه شده است و به دلیل آنکه این فعالیت‌ها بسیار جدید و منحصر به فرد هستند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

میانگین مهاجرت دانشجویان ایرانی کمتر از سایر کشورهاست

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نشست روسای ۳۰ دانشگاه متولی همکاری‌های علمی بین المللی در وزارت علوم گفت: میانگین مهاجرت دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور از میانگین جهانی نیز پایین‌تر است و ارائه آمار‌های غلو آمیز از طرف برخی از افراد در این خصوص صحیح نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار