رئیس سازمان زمین شناسی کشور مطرح کرد؛

حمایت از دانشجویان در انجام اکتشافات زمین شناسی/ روحیه پژوهش در دانشگاه‌ها مغفول مانده است

لک با بیان اینکه سازمان زمین شناسی کشور از ایده‌های دانشجویان و اساتید در اکتشافات زمین شناسی و معدن حمایت می‌کند، گفت: متاسفانه در بخش اکتشافات عمیق به خوبی ورود پیدا نکرده‌ایم.

حمایت از دانشجویان در انجام اکتشافات زمین شناسی/ روحیه پژوهش در دانشگاه‌ها مغفول مانده استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ راضیه لک رئیس سازمان زمین شناسی کشور در پانزدهمین همایش علمی مهندسی معدن که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: برنامه‌های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در دو گروه دسته‌بندی می‌شود یکی از آنها برنامه‌های مرتبط با تولید ثروت در کشور و دیگری جلوگیری از هدر رفت ثروت کشور است.

وی ادامه داد: برنامه‌های مرتبط با کمک تولید ثروت، برنامه‌های اکتشافی سازمان زمین شناسی است که شامل اکتشافات مقدماتی و نیمه تفصیلی است برای این منظور باید با همکاری سایر نهادهای ذیربط برنامه‌های اکتشافی کشور سرعت داده شود تا برنامه‌های زود بازده و اشتغال‌زا هر چه سریعتر اجرایی شود که بتوانیم کار مفیدی در زمینه اکتشافات عمیق انجام دهیم.

از اکتشافات عمیق غافل شدیم 

رئیس سازمان زمین شناسی کشور تصریح کرد: متاسفانه ما در بخش اکتشافات عمیق به خوبی ورود پیدا نکرده‌ایم و این یکی از ضعف‌های ماست که باید هر چه سریع‌تر ضعف‌ها شناسایی شود و در این بین برنامه داریم بتوانیم ذخایر پنهانی را شناسایی کنیم.

لک بیان کرد: برنامه‌ ما این است که ارتباط بین صنعت و دانشگاه را هر چه سریعتر تقویت کرده و نیروهای متخصص که در دانشگاه‌ها هستند اما امکانات دولتی را ندارند به نحو احسن در برنامه‌های دولت که بخشی از آن سازمان زمین شناسی است مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه به حمایت این سازمان از دانشجویان و اساتید اشاره کرد و گفت: ما در صدد هستیم ایده‌های دانشجویان و اساتید را که در اهداف سازمان باشد هم از نظر معنوی و هم از منظر مادی حمایت کنیم و امیدواریم این ارتباط تنگاتنگ‌ شود.

لک یادآور شد: آنچه در دانشگاه‌ها اهمیت دارد روحیه پژوهش است اما این امر در دانشگاه‌ها مغفول مانده است؛ اگر در دانشگاه‌ها از دانشجویان که دارای پتاسیل بالایی هستند به خوبی استفاده نشود در جامعه دچار ضرر خواهیم شد بنابراین وظیفه ما و دانشگاه این است که ضعف‌هایی که در سطح علمی کشور است هر چه سریعتر برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار