سال گذشته صورت گرفت ؛

انتقال 625 هزار برگ با ارزش به مخزن مرکز اسناد خراسان

پارسال 625 هزار برگ با ارزش از نظر تاریخی ، فرهنگی و اجتماعی به مخزن مرکز اسناد خراسان انتقال یافت .

انتقال 625 هزار برگ با ارزش به مخزن مرکز اسناد خراسانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور امروز گفت: با انتقال 625  هزار برگ با ارزش به مخزن مرکز اسناد خراسان هزار برگ با ارزش به مخزن مرکز اسناد خراسان، چهار هزار و 948 مترمربع از فضای اداری در سه استان خراسان آزاد شد.

اکبر شیخ افزود: تاکنون دو میلیون و 935 هزار برگ سند مربوط به اسناد نهاد‌های دولتی و شبه دولتی در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به این مرکز انتقال یافته است.

وی ادامه داد: این مرکز پایگاه هویتی تاریخی در خراسان با محوریت مشهد است که مسئولیت نگهداری اسناد انتقالی از دستگاه‌های اجرایی مربوط به بدنه دولت در قالب سند مکتوب اداری، کتاب، عکس، دست نوشته و لوح فشرده را دارد و فضایی از کتاب و اسناد را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد.

شیخ گفت: این مرکز همچنین دارای کتابخانه دیجیتالی است که همه داده‌های دیجیتالی سازمان اسناد و کتابخانه ملی را در معرض بازدید محققان و پژوهشگران قرار داده است.

وی از مجموعه داران آثار مکتوب نیز که سند، کتاب و یا عکس و نوار صوتی قدیمی در اختیار دارند خواست تا اصل نسخه یا تصویری از آن را در اختیار مرکز اسناد و کتابخانه ملی قرار دهند و از دور ریختن آن خودداری کنند.

گفتنی است مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور که در مشهد مستقر است سال 1388 راه اندازی شد.
 
 
انتهای خبر// ر.ق
 
 
 

 625 هزار برگ دارای ارزش تاریخی  ، فرهنگی و اجتماعی  به مرکز اسناد خراسان انتقال یافت

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.